Αντιοξειδωτικές Τροφές – Αυτές Είναι Οι 15 Καλύτερες (Λίστα)

Υπάρχουν αντιοξειδωτικές τροφές, οι οποίες έχουν πολλά οφέλη για την υγεία και θα πρέπει οπωσδήποτε να τις συμπεριλάβετε στην καθημερινή σας διατροφή. Προστατεύουν τα κύτταρα από τις βλάβες που προκαλούν οι ελεύθερες ρίζες, οι οποίες είναι υπεύθυνες για την εμφάνιση πολλών προβλημάτων. Τα αντιοξειδωτικά, είναι ο πιο βασικός παράγοντας για τη βελτίωση της υγείας των κυττάρων και του οργανισμού.

Οι αντιοξειδωτικές τροφές προλαμβάνουν την γήρανση αλλά και διάφορες χρόνιες ασθένειες, όπως ο διαβήτης, ο καρκίνος και τα καρδιαγγειακά προβλήματα.

Αυτός είναι ένας πολύ βασικός λόγος γα να συμπεριλάβετε τις αντιοξειδωτικές τροφές στην διατροφή σας, για να καταπολεμήσετε τις βλάβες που προκαλούν οι ελεύθερες ρίζες στο σώμα.



Τα αντιοξειδωτικά βρίσκονται σε ορισμένα φρούτα και λαχανικά. Η ρεσβερατρόλη που περιέχεται στο κόκκινο κρασί, το λυκοπένιο που βρίσκεται στις ντομάτες ή το β-καροτένιο που έχουν τα καρότα, είναι διαφορετικοί τύποι αντιοξειδωτικών. Ακόμη και η σοκολάτα περιέχει αντιοξειδωτικά, τα λεγόμενα φλαβονοειδή.

Οι τροφές που είναι πλούσιες σε αντιοξειδωτικά μειώνουν τις επιδράσεις των ελεύθερων ριζών. Οπότε, για να είστε υγιείς, είναι σημαντικό να τρώτε περισσότερες αντιοξειδωτικές τροφές.

Λίστα Με Αντιοξειδωτικές Τροφές

  1. Μαύρη Σοκολάτα
  2. Αγκινάρες
  3. Πεκάν
  4. Μύρτιλλα
  5. Λάχανο
  6. Σπανάκι
  7. Φράουλες
  8. Παντζάρι
  9. Μπρόκολο
  10. Φασόλια
  11. Ντομάτες
  12. Κόκκινα Σταφύλια
  13. Καφές
  14. Σκόρδο
  15. Τσάι

Εδώ είναι οι 15 καλύτερες αντιοξειδωτικές τροφές και τα οφέλη που έχουν στην υγεία.

1. Μαύρη Σοκολάτα

Μαύρη Σοκολάτα

Η μαύρη σοκολάτα που φτιάχνεται από τους σπόρους του κακάο, είναι μια από τις καλύτερες αντιοξειδωτικές τροφές. Είναι πλούσια σε φλαβονόλες και πολυφαινόλες.

Αυτά τα αντιοξειδωτικά έχουν εντυπωσιακά οφέλη για την υγεία, αφού μειώνουν τη φλεγμονή και τους παράγοντες κινδύνου για καρδιαγγειακά προβλήματα.

Άλλα υγιή θρεπτικά συστατικά που περιέχει η στη μαύρη σοκολάτα είναι οι διαλυτές ίνες, το κάλιο, το μαγγάνιο, ο ψευδάργυρος, το σελήνιο, ο χαλκός, το μαγνήσιο και ο σίδηρος.

Επειδή η μαύρη σοκολάτα έχει κάποιες θερμίδες και μερικές ποσότητες ζάχαρης, θα πρέπει να τη τρώτε με μέτρο, για να αποκομίσετε όλα τα οφέλη που έχει για την υγεία και για να μην τρώτε υπερβολική δόση ζάχαρης ή να παίρνετε πολλές θερμίδες.

2. Αγκινάρες

Οι αγκινάρες, είναι ένα σκούρο λαχανικό που περιλαμβάνετε στις αντιοξειδωτικές τροφές. Είναι ιδιαίτερα πλούσιες σε ένα αντιοξειδωτικό γνωστό και ως χλωρογενικό οξύ.

Επίσης, έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες. Άλλα θρεπτικά συστατικά που περιέχουν είναι οι βιταμίνες Α, C, Ε, Β και Κ, κάλιο, ασβέστιο, μαγνήσιο, σίδηρο, χαλκό και φώσφορο. Επιπλέον, έχουν ελάχιστες θερμίδες.

Μπορείτε να τις βράζετε στον ατμό, για να μην χάνουν τις αντιοξειδωτικές τους ιδιότητες.

3. Πεκάν

Πεκάν

Οι ξηροί καρποί γενικά, είναι από τις πιο γνωστές αντιοξειδωτικές τροφές, αλλά τα πεκάν βρίσκονται στην κορυφή της λίστας.

Τα πεκάν περιέχουν διαφορετικές μορφές αντιοξειδωτικών όπως η βιταμίνη Ε, γνωστές και ως τοκοφερόλες, καθώς και άλλες φαινολικές ουσίες, πολλές από τις οποίες έχουν αντιοξειδωτικές ιδιότητες.

Επίσης, είναι πλούσια σε βιταμίνες συμπλέγματος Β, σε βιταμίνη Α, φολικό οξύ, ασβέστιο, μαγνήσιο, φώσφορο, κάλιο και ψευδάργυρο. Τα πεκάν έχουν επίσης πολλά ακόρεστα λιπαρά και πρωτεΐνες.



Για να αποκομίσετε όλα τα αντιοξειδωτικά οφέλη που έχουν τα πεκάν, ρίξτε τα μέσα στο γιαούρτι με φρούτα ή δημητριακά.

4. Μύρτιλλα

Τα μύρτιλλα είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά. Στην πραγματικότητα, περιέχουν την υψηλότερη ποσότητα αντιοξειδωτικών και είναι από τις πιο σημαντικές αντιοξειδωτικές τροφές.

Οι ανθοκυανίνες που περιέχουν, είναι ιδιαίτερα ευεργετικές για την βελτίωση της υγείας σας.

Τα μύρτιλλα έχουν επίσης βιταμίνες C και K, μαγγάνιο, ριβοφλαβίνη, φολικό οξύ, φυτικές ίνες, νιασίνη, μαγνήσιο, κάλιο, χαλκό, σίδηρο και ψευδάργυρο.

Μόλις ½ φλιτζάνι μύρτιλλα, μπορεί να σας δώσει όλα τα αντιοξειδωτικά που χρειάζεται ο οργανισμός σας κάθε μέρα. Μπορείτε να τα τρώτε σκέτα ή να τα βάζετε στις φρουτοσαλάτες και στα δημητριακά.

5. Λάχανο

Λάχανο

Το λάχανο, είναι επίσης άλλη μια από τις καλύτερες αντιοξειδωτικές τροφές που θα πρέπει σίγουρα να συμπεριλάβετε στη διατροφή σας.

Το λάχανο περιέχει πολλά αντιοξειδωτικά όπως κουερσετίνη και καμφερόλη. Και οι δύο αυτές ουσίες, πιστεύεται ότι μπορούν να καταπολεμήσουν διάφορες ασθένειες.

Αυτό το φυλλώδες πράσινο λαχανικό περιέχει επίσης βιταμίνες, όπως βιταμίνη A, C και K, καθώς και μερικές βιταμίνες Β. Έχει και πολλά θρεπτικά συστατικά όπως φυτικές ίνες, μαγνήσιο, ασβέστιο, μαγγάνιο, χαλκό, κάλιο, σίδηρο, φώσφορο και πρωτεΐνες. Επιπλέον, περιέχει πολλά λιπαρά, με το μεγαλύτερο μέρος να αποτελούν τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, όπως για παράδειγμα το άλφα-λινολενικό οξύ.

Μπορείτε να φτιάξετε νόστιμες σαλάτες και σούπες. Μια ικανοποιητική ποσότητα είναι 1½ έως 2 φλιτζάνια λάχανο.

6. Σπανάκι

Από τις πιο σημαντικές αντιοξειδωτικές τροφές είναι και το σπανάκι. Είναι μια από τις καλύτερες πηγές βήτα-καροτίνης, ένα αντιοξειδωτικό γνωστό για τις αντικαρκινικές, αντιγηραντικές του ιδιότητες, ενώ προστατεύει και την καρδιά. Επίσης είναι πλούσιο σε λουτεΐνη και ζεαξανθίνη.

Το σπανάκι είναι μια καλή πηγή βιταμινών A, B2, C, E και K και περιέχει μέταλλα όπως το μαγγάνιο, το μαγνήσιο, ο σίδηρος, το κάλιο, το ασβέστιο και το φυλλικό οξύ. Επιπλέον, είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες και έχει ελάχιστες θερμίδες.

Θα πρέπει να τρώτε περίπου 1 φλιτζάνι σπανάκι καθημερινά. Μπορείτε να το προσθέσετε στις σαλάτες σας, στα σάντουιτς και στα κυρίως πιάτα.

7. Φράουλες

Φράουλες

Μια από τις αντιοξειδωτικές τροφές είναι και οι φράουλες, οι οποίες βρίσκονται στην κορυφή της διατροφικής πυραμίδας. Οι φράουλες περιέχουν ανθοκυανίνες, τα αντιοξειδωτικά που προστατεύουν από τις καρδιαγγειακές παθήσεις.

Οι φράουλες είναι γεμάτες με πολλές βιταμίνες Β και τις βιταμίνες C και Κ. Περιέχουν επίσης μαγνήσιο, μαγγάνιο, κάλιο, φυτικές ίνες, φυλλικό οξύ, χαλκό, κάλιο, βιοτίνη και ωμέγα-3 λιπαρά οξέα. Επιπλέον, έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε νερό και έχουν λίγες θερμίδες.

Μπορείτε να τρώτε μια χούφτα φράουλες καθημερινά ως σνακ για να αποκομίσετε όλα τα αντιοξειδωτικά τους οφέλη. Μπορείτε επίσης να προσθέσετε λίγες φράουλες στο πρωινό σας γεύμα, στο γιαούρτι, ακόμη και στο παγωτό σας.

Δείτε Επίσης: Φράουλες – Ιδιότητες, Διατροφική Αξία Και Οφέλη Για Την Υγεία

8. Παντζάρι

Δεν θα μπορούσα να μην αναφέρω το παντζάρι, ως μια από τις καλύτερες αντιοξειδωτικές τροφές. Τα παντζάρια, είναι πλούσια σε βήτα- ξανθίνες και βήτα- κυανίνες (betalains), οι οποίες είναι γνωστό ότι προστατεύουν τον οργανισμό από πολλές ασθένειες.

Η ρίζα του παντζαριού περιέχει βιταμίνες Α, Β6 και C, κάλιο, μαγνήσιο, σίδηρο, φολικό οξύ, ψευδάργυρο, υδατάνθρακες, πρωτεΐνες και διαλυτές ίνες. Επίσης, τα πράσινα φύλλα του είναι πλούσια σε βιταμίνη C, ασβέστιο, σίδηρο και μαγνήσιο.

Για να απολαύσετε τα αντιοξειδωτικά του οφέλη, μπορείτε να τρώτε τα φύλλα και τη ρίζα του παντζαριού. Η ρίζα, η οποία περιέχει αρκετά ιχνοστοιχεία μπορεί να καταναλωθεί ωμή σε σαλάτες ή να μαγειρευτεί ολόκληρη (αφού πρώτα την πλύνετε πολύ καλά) για να διατηρήσει όλα τα θρεπτικά συστατικά της.

9. Μπρόκολο

Από πολλά λαχανικά που θεωρούνται πολύ καλές αντιοξειδωτικές τροφές, θα μπορούσαμε να πούμε ότι το μπρόκολο είναι μέσα στα κορυφαία. Το μπρόκολο περιέχει λουτεΐνη, ζεαξανθίνη και β-καροτένιο.

Αυτό το πράσινο λαχανικό έχει επίσης πολλές βιταμίνες όπως βιταμίνη C, K και Α. Επίσης έχει φυτικές ίνες, μαγγάνιο, κάλιο, σίδηρο, φυλλικό οξύ και πρωτεΐνες.

Μπορείτε να τρώτε μπρόκολο τουλάχιστον τέσσερις φορές την εβδομάδα. Ο καλύτερος τρόπος για να το μαγειρέψετε είναι στον ατμό, γιατί καταστρέφονται τα αντιοξειδωτικά που έχει, όταν μαγειρεύεται πολύ ώρα.


10. Φασόλια

Φασόλια

Και τα φασόλια βρίσκονται μέσα στη λίστα με τις πιο σημαντικές αντιοξειδωτικές τροφές. Τα φασόλια είναι πλούσια σε φλαβονοειδή, τα οποία δρουν ως αντιοξειδωτικά. Τα κόκκινα και τα μαυρομάτικα φασόλια έχουν τα υψηλότερα επίπεδα αντιοξειδωτικών.

Όλοι οι τύποι φασολιών είναι εξαιρετικά υψηλοί σε φυτικές ίνες, οι οποίες μπορούν να βελτιώσουν την κινητικότητα του εντέρου. Επίσης, τα περισσότερα φασόλια προσφέρουν πολλά θρεπτικά συστατικά, συμπεριλαμβανομένων πολλών βιταμινών και ανόργανων συστατικών όπως η βιταμίνη C, η πρωτεΐνη, το ασβέστιο, ο ψευδάργυρος, το σελήνιο και το φυλλικό οξύ.

Μπορείτε να τα μαγειρέψετε στην κατσαρόλα ή να τα βάλετε μέσα σε σαλάτες. Μην ξεχνάτε ότι έχουν πολλή φυτική πρωτεΐνη.

11. Ντομάτες

Οι ντομάτες, είναι επίσης μια από τις καλύτερες αντιοξειδωτικές τροφές. Μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη ορισμένων ειδών καρκίνου, να αποτρέψουν την εκφύλιση της ωχράς κηλίδας και τον καταρράκτη στα μάτια. Επίσης, βοηθούν στη βελτίωση της ψυχικής υγείας.

Οι τομάτες περιέχουν λυκοπένιο, το οποίο ανήκει στη οικογένεια των καροτενοειδών. Το λυκοπένιο μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη του καρκίνου του πνεύμονα, του εντέρου και του μαστού. Οι ντομάτες περιέχουν επίσης γλουταθειόνη, η οποία βοηθά στη βελτίωση και στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος.

12. Κόκκινα Σταφύλια

Από τα κόκκινα σταφύλια φτιάχνεται και το κόκκινο κρασί, το οποίο περιέχει ρεσβερατρόλη και κερσετίνη. Τα κόκκινα σταφύλια, είναι από αυτές τις αντιοξειδωτικές τροφές που ενισχύουν την υγεία της καρδιάς, αφού μειώνουν την συσσώρευση των αιμοπεταλίων και ενισχύουν την κυκλοφορία του αίματος στα αιμοφόρα αγγεία.

Η ρεσβερατρόλη μπορεί επίσης να προστατεύσει από τον καρκίνο και να μειώσει τον κίνδυνο για γαστρικό έλκος και εγκεφαλικό επεισόδιο.

Συμπεριλάβετε λοιπόν στη διατροφή σας τα κόκκινα σταφύλια, για να βελτιώσετε την υγεία της καρδιάς σας. Μπορείτε να πίνετε 1-2 μικρά ποτήρια κόκκινο κρασί την ημέρα ή να τρώτε τα σταφύλια σε φρουτοσαλάτες ή μαζί με το γιαούρτι σας.

13. Καφές

Καφές

Ο καφές, είναι άλλη μια καλή επιλογή όσον αφορά τις αντιοξειδωτικές τροφές. Ο καφές είναι γεμάτος αντιοξειδωτικά που προλαμβάνουν ή και καταπολεμούν τις ασθένειες.

Ο καφές έχει αποδειχθεί ότι μειώνει τους κινδύνους για ασθένειες όπως διαβήτης τύπου 2, ηπατικές νόσους, Αλτσχάιμερ και πολλές άλλες. Ορισμένοι επιστήμονες έχουν συμφωνήσει στο ότι, ο καφές είναι μια πολύ καλή πηγή αντιοξειδωτικών, ενώ είναι πιο σημαντικός ακόμη και από οποιοδήποτε φρούτο ή λαχανικό.

Ένας άλλος λόγος για να απολαμβάνετε τουλάχιστον ένα φλιτζάνι καφέ την ημέρα!

14. Σκόρδο

Το σκόρδο, είναι στις αντιοξειδωτικές τροφές που μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη του καρκίνου, των καρδιακών παθήσεων και στη διαδικασία της γήρανσης.

Οι θειούχες ενώσεις που υπάρχουν στο σκόρδο και η έντονη οσμή του, θεωρείται ότι έχουν θεραπευτικά οφέλη. Το σκόρδο διατηρεί υγιή την καρδιά μειώνοντας τα επίπεδα χοληστερόλης, την αρτηριακή πίεση, καταπολεμώντας τις ελεύθερες ρίζες και μειώνοντας και την πήξη του αίματος.

Μπορείτε να βάλετε στην καθημερινή σας διατροφή 2-3 σκελίδες σκόρδου. Προσπαθήστε να μην τις τρώτε σκέτες, αλλά μαζί με το φαγητό σας, για να μην ερεθίσετε ή αντιμετωπίσετε ενοχλήσεις στο στομάχι σας. Επίσης, μην καταναλώνετε σκόρδο σε μεγάλες ποσότητες όταν έχετε υπόταση.

15. Τσάι

Το τσάι έχει αποδειχθεί ότι μειώνει σημαντικά τον κίνδυνο εμφάνισης του καρκίνου, των καρδιακών παθήσεων, του εγκεφαλικού επεισοδίου και άλλων ασθενειών.

Επίσης, το πράσινο και το μαύρο τσάι είναι πολύ καλές αντιοξειδωτικές τροφές, αφού περιέχουν κατεχίνες που καταπολεμούν στην ουσία τις ελεύθερες ρίζες.

Φτιάξτε 3-4 φλιτζάνια τσάι και μπορείτε να το πίνετε κάθε μέρα.

Δείτε Επίσης: Ποια Είναι Τα Οφέλη Που Έχει Το Πράσινο Τσάι Για Την Υγεία

Οι παραπάνω αντιοξειδωτικές τροφές, είναι οι καλύτερες και συμβάλουν στη συνολική βελτίωση της υγείας. Αρχίστε λοιπόν μια υγιεινή διατροφή με αυτές τις τροφές και θα δείτε γρήγορα αποτελέσματα, όσον αφορά την υγεία, αλλά και την ευεξία σας.




Μπορείτε να αφήνετε τα σχόλιά σας στο Thecure.gr, αλλά απαγορεύετε να είναι υβριστικά.