Αβοκάντο Για Υγιεινή Διατροφή – 10 Σημαντικά Οφέλη Για Την Υγεία

Το αβοκάντο μπορείτε να το συμπεριλάβετε στην διατροφή σας, αφού θεωρείται μια από τις καλύτερες τροφές στον κόσμο.

Περιέχει περισσότερα από 25 απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, όπως βιταμίνες Α, Β, C, E και K, χαλκό, σίδηρο, φώσφορο, μαγνήσιο, κάλιο, φυτικές ίνες, πρωτεΐνες, μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά (όπως ωμέγα-3 λιπαρά οξέα), φυλλικό οξύ και πολλά άλλα ευεργετικά συστατικά, που θα σας βοηθήσουν να κάνετε μια υγιεινή διατροφή, που να ταιριάζει στις δικές ανάγκες.

Το αβοκάντο, έχει έναν πολλά οφέλη για την υγεία και όταν το καταναλώνετε τακτικά, μπορεί να σας προστατεύσει από διάφορες ασθένειες και να διατηρήσει υγιές το σώμα και το μυαλό σας για τα επόμενα χρόνια.

Εδώ είναι τα 10 οφέλη που έχει το αβοκάντο για την υγεία σας.

1. Θρέφει Το Δέρμα

Το αβοκάντο μπορεί να βελτιώσει τον τόνο του δέρματος, αφού τα μονοακόρεστα λιπαρά που περιέχει βοηθούν το επιδερμικό στρώμα του δέρματος να διατηρεί την υγρασία στο εσωτερικό του.

Το λάδι αβοκάντο λειτουργεί ως φυσική ενυδατική κρέμα. Μπορεί να θεραπεύσει αρκετές δερματικές παθήσεις, όπως το ξηρό δέρμα, την ψωρίαση, τη δερματίτιδα, το έκζεμα, τις πληγές, τις πανάδες που προκαλούνται από τον ήλιο, τα ούλα και γενικά τις βλάβες που προκαλεί η συνεχής έκθεση στον ήλιο.

Επίσης, τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα που υπάρχουν στο αβοκάντο μειώνουν τις κοκκινίλες και την ερεθισμό του δέρματος και συμβάλλουν στη φυσική διαδικασία του σώματος για την επιδιόρθωση των κατεστραμμένων κυττάρων.

Η τακτική χρήση του αβοκάντο θα μειώσει επίσης τα σημάδια γήρανσης και θα βελτιώσει την παραγωγή κολλαγόνου, το οποίο διατηρεί την ελαστικότητα και τη σφριγηλότητα του δέρματος.

2. Δυναμώνει Τον Εγκέφαλο

Οι ειδικοί στον τομέα της υγείας θεωρούν το αβοκάντο μια από τις κορυφαίες υγιεινές τροφές λόγω της υψηλής περιεκτικότητας σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα και βιταμίνη Ε.

Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα διατηρούν υγιή τον εγκέφαλο βελτιώνοντας την παροχή αίματος στον προμετωπιαίο φλοιό, το μπροστινό μέρος του εγκεφάλου που είναι υπεύθυνο για την σκέψη, τη συμπεριφορά, τη λήψη αποφάσεων και τον προγραμματισμό.

Η βιταμίνη Ε έχει αποδειχθεί κλινικά ότι συμβάλλει στην πρόληψη της νόσου Αλτσχάιμερ και μειώνει τα συμπτώματα στο αρχικό στάδιο της νόσου. Όσοι πάσχουν από Αλτσχάιμερ θα επωφεληθούν από την καθημερινή κατανάλωση αβοκάντο.

3. Ενισχύει Την Υγεία Της καρδιάς

Μελέτες δείχνουν ότι αυτοί που τρώνε αβοκάντο, έχει θετικές επιδράσεις στην υγεία της καρδιάς τους, λόγω των θρεπτικών συστατικών του, ενώ μειώνεται η συχνότητα εμφάνισης των καρδιακών παθήσεων σε σχέση με εκείνους που δεν τρώνε.

Το αβοκάντο περιέχει βιταμίνη Ε που αποτρέπει την οξείδωση της χοληστερόλης, το φυλλικό οξύ που βοηθά στη μείωση των επιπέδων ομοκυστεΐνης στο αίμα, το κάλιο που βοηθά στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης και τις φυτοστερόλες που μειώνουν την απορρόφηση της χοληστερόλης. Επίσης, περιέχει μονοακόρεστα λιπαρά, τα οποία μειώνουν τον κίνδυνο καρδιακής νόσου, εγκεφαλικού επεισοδίου και βελτιώνουν συνολικά τα επίπεδα λιπιδίων στο αίμα.

4. Προλαμβάνει Τις Γενετικές Ανωμαλίες Στο Έμβρυο

Το αβοκάντο περιέχει φυλλικό οξύ ή φολικό οξύ, που μπορεί να προστατεύσει το αγέννητο μωρό σας. Μόνο ένα φλιτζάνι αβοκάντο περιέχει σχεδόν το ένα τρίτο της συνιστώμενης δόσης φολικού οξέος που χρειάζονται οι έγκυες γυναίκες.

Το φυλλικό οξύ που είναι μέλος του συμπλέγματος των βιταμινών Β, είναι μια βασική θρεπτική ουσία που βοηθά στην ανάπτυξη του εγκεφάλου και άλλων ζωτικών οργάνων του εμβρύου. Είναι επίσης απαραίτητο για την πρόληψη προβλημάτων του τοκετού, όπως πρόβλημα με τον νευρικό σωλήνα του εμβρύου και η σπάνια γενετική ανωμαλία που ονομάζεται spina bifida.

5. Προλαμβάνει Την Αρθρίτιδα

Το αβοκάντο έχει αντιφλεγμονώδεις παράγοντες που βοηθούν στην πρόληψη ή τη μείωση της φλεγμονής που οδηγεί σε αρθρίτιδα. Επίσης, οι παράγοντες αυτοί περιέχουν υψηλά επίπεδα φυτοστερολών και καροτενοειδών.

Οι φυτοστερόλες βρίσκονται μέσα στα λιπαρά της τροφής. Τα καροτενοειδή βρίσκονται στο πιο σκούρο μέρος του καρπού που είναι πιο κοντά στη φλούδα, οπότε φροντίστε να τρώτε και αυτό το κομμάτι.

Από την άλλη, το λάδι αβοκάντο λέγεται ότι είναι ιδιαίτερα ευεργετικό για την θεραπεία της αρθρίτιδας όταν καταναλώνεται τακτικά. Μπορείτε να αντικαταστήσετε το λάδι αβοκάντο με ελαιόλαδο για να ετοιμάσετε πολλές συνταγές, όπως η σάλτσα πέστο.

6. Προστατεύει Από Τον Καρκίνο

Το αβοκάντο μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη της εμφάνισης του καρκίνου στο στόμα, στο δέρμα και στον προστάτη. Οι αντικαρκινικές ιδιότητες που έχει το αβοκάντο σχετίζονται με τον συνδυασμό των αντιφλεγμονωδών και των αντιοξειδωτικών θρεπτικών ουσιών.

Στα υγιή κύτταρα, οι ιδιότητες αυτές, βελτιώνουν τα επίπεδα φλεγμονής και οξειδωτικού στρες. Αλλά στα καρκινικά κύτταρα, αυξάνουν το οξειδωτικό στρες και σπρώχνουν τα καρκινικά κύτταρα σε έναν προγραμματισμένο κύκλο κυτταρικού θανάτου (απόπτωση) για να μειώσουν τον αριθμό των καρκινικών κυττάρων. Επίσης, το ελαϊκό οξύ στο αβοκάντο είναι αποτελεσματικό στην πρόληψη του καρκίνου του μαστού.

7. Ρυθμίζει Το Σάκχαρο

Ρυθμίζει το σάκχαρο

Τα μονοακόρεστα λιπαρά που έχει το αβοκάντο μπορούν να βελτιώσουν τα επίπεδα της χοληστερίνης και να αποτρέψουν ή να αντιστρέψουν την αντίσταση στην ινσουλίνη, γεγονός συμβάλλει σημαντικά με θετικό τρόπο, στον διαβήτη τύπου 2.

Οι πολλές φυτικές διαλυτές ίνες που περιέχει το αβοκάντο, βοηθούν στον έλεγχο των επιπέδων της γλυκόζης στο αίμα. Τα αβοκάντο περιέχει επίσης ελαϊκό οξύ, το οποίο έχει ευεργετική επίδραση στην ευαισθησία στην ινσουλίνη. Επιπλέον, είναι μια τροφή χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη.

Σημείωση: Δεν θα πρέπει να τρώτε υπερβολική ποσότητα αβοκάντο.

8. Βοηθά Στην Πέψη

Βελτιώνεται η πέψη

Το αβοκάντο περιέχει σύμπλεγμα βιταμίνης Β που βοηθά στην απελευθέρωση των πεπτικών ενζύμων που χρησιμοποιούνται για την διαδικασία της πέψης. Επίσης, το αβοκάντο βελτιώνει την ικανότητα του σώματος να απορροφά τα θρεπτικά συστατικά, κάτι που αποτελεί βασική λειτουργία για τη διαδικασία της πέψης.

Δεδομένου ότι το αβοκάντο θεωρείται αλκαλική τροφή, εξισορροπεί τα επίπεδα του pH στο σώμα και βοηθάει σημαντικά σε προβλήματα όπως, η γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση και το έλκος.

9. Βοηθά Στην Μείωση Του Βάρους

Αν και το αβοκάντο έχει πολλά λιπαρά και θερμίδες, εξακολουθεί να θεωρείται μια καλή τροφή, όταν κάνετε υγιεινή διατροφή και θέλετε να χάσετε βάρος. Τα μονοακόρεστα λιπαρά που περιέχει, θεωρούνται «καλά» λιπαρά, που θα σας βοηθήσουν να μειώσετε την πείνα και θα σας δημιουργήσουν κορεσμό, ώστε να τρώτε λιγότερη ποσότητα φαγητού και να παίρνετε λιγότερες θερμίδες. Πολλά άλλα λιπαρά, θεωρούνται «κακά» για την υγεία και χρειάζεται περισσότερος χρόνος για να τα κάψετε.

Το αβοκάντο περιέχει επίσης υψηλή ποσότητα σε L-καρνιτίνη, ένα αμινοξύ που χρησιμοποιείται στο μεταβολισμό των λιπών. Περιέχει επίσης διαλυτές και αδιάλυτες φυτικές ίνες, που χρειάζεται το σώμα σας να διατηρεί ομαλή τη λειτουργία του πεπτικού συστήματος. Το να τρώτε τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες είναι επίσης πολύ σημαντικό για την απώλεια βάρους.

Δείτε Επίσης: Αύξηση Μεταβολισμού Με Υγιεινή Διατροφή – 18 Τροφές Για Καύση Λίπους

10. Βελτιώνει Την Υγεία Των Ματιών

Βελτιώνει την υγεία των ματιών

Το αβοκάντο βοηθά επίσης και στην υγεία των ματιών, ενώ βελτιώνει και την όραση. Το αβοκάντο είναι πλούσιο σε καροτενοειδή όπως η λουτεΐνη, ένα αντιοξειδωτικό που προστατεύει τα μάτια από τις βλάβες από το οξειδωτικό στρες που οδηγού σε καταρράκτη και εκφυλισμό της ωχράς κηλίδας, κάτι που συνήθως έχει σχέση με την ηλικία.

Επίσης, η βιταμίνη Ε που βρίσκεται στο αβοκάντο βοηθά στην προστασία των ματιών από την αμφιβληστροειδοπάθεια, κατάσταση που προκαλείται από αλλοιώσεις στα αγγεία του αμφιβληστροειδούς.

Τώρα που γνωρίζετε τα οφέλη που έχει στην υγεία το αβοκάντο, είναι καιρός να το συμπεριλάβετε στην καθημερινή σας διατροφή. Μπορείτε να το βάζετε στις σαλάτες και στα σάντουιτς ή απλά να τα τρώτε όπως είναι.




2 thoughts on “Αβοκάντο Για Υγιεινή Διατροφή – 10 Σημαντικά Οφέλη Για Την Υγεία

  • 12 Ιανουαρίου 2018 at 02:14
    Permalink

    Έχω χρησιμοποιήσει το αβοκάντο για πολλά πράγματα, όπως για παράδειγμα σε συνταγές. Δεν γνώριζα ότι κάνει τόσο καλό και στην υγεία. Πολύ ωραίο το άρθρο σας. Ευχαριστώ!

    Reply
  • 18 Ιανουαρίου 2018 at 21:31
    Permalink

    Να είσαι καλά Κατερίνα! Όντως το αβοκάντο είναι μια υπερ-τροφή που έχει πολλά οφέλη στην υγεία. Δε πρέπει να το παραμελείς από την διατροφή σου, αλλά να μην το παρακάνεις κιόλας, αφού έχει πολλές θερμίδες!

    Reply

Μπορείτε να αφήνετε τα σχόλιά σας στο Thecure.gr, αλλά απαγορεύετε να είναι υβριστικά.