Φαγούρα Στα Πόδια – 9 Φυσικοί Τρόποι Αντιμετώπισης

Η φαγούρα στα πόδια μπορεί να είναι πολύ ενοχλητική και να θέλετε να ξύνετε συνεχώς το σημείο εκείνο, με αποτέλεσμα να δημιουργήσετε ακόμη και πληγή. Η φαγούρα στο δέρμα, γνωστή και ως κνησμός, μπορεί να εμφανιστεί σε ένα μόνο σημείο ή και σε ολόκληρο το σώμα.

Ενώ μπορεί να εμφανιστεί σε οποιοδήποτε σημείο του σώματος, η φαγούρα στα πόδια όμως είναι πιο συχνή, επειδή είναι συνήθως ιδρωμένα σε σύγκριση με άλλα σημεία του σώματος. Ο ιδρώτας μπορεί να οδηγήσει σε πολλά προβλήματα. Όπως για παράδειγμα ο ιδρώτας στα χέρια.

Εκτός από τον ιδρώτα, τα ιδρωμένα πόδια συνήθως προέρχονται από την ξηροδερμία, το έκζεμα, την ψωρίαση, ασθένειες όπως ηπατική νόσος και η κοιλιοκάκη, οι νευρικές διαταραχές, ο ερεθισμός και οι αλλεργικές αντιδράσεις, τα φάρμακα και η εγκυμοσύνη. Μπορεί επίσης να οφείλεται και σε κάποιο είδος μυκητιασικής λοίμωξης.



Μπορεί να έχετε φαγούρα στο δέρμα χωρίς να έχετε κάποια συμπτώματα. Μερικές όμως φορές, τα συμπτώματα μπορεί να είναι, ερυθρότητα, εξογκώματα, φλύκταινες, κηλίδες και ξηρότητα του δέρματος.

Η διάρκεια και η ένταση της φαγούρας στα πόδια ποικίλλει ανάλογα με την αιτία του προβλήματος, αλλά πρέπει να αποφύγετε το ξύσιμο των ποδιών σας, γιατί το μόνο που μπορεί να κάνει είναι, να επιδεινώσει την κατάσταση.

Εν τω μεταξύ, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μερικούς φυσικούς τρόπους αντιμετώπισης ή και ανακούφισης από τα συμπτώματα, για να διατηρήσετε το δέρμα σας απαλό και ενυδατωμένο.

Εδώ είναι 9 φυσικοί τρόποι για να αντιμετωπίσετε τη φαγούρα στα πόδια.

1. Κρύες Κομπρέσες

Κρύες Κομπρέσες

Για να έχετε άμεση ανακούφιση από την φαγούρα στα πόδια, μία καλή λύση είναι οι κρύες κομπρέσες.

Η αίσθηση του κρύου μπορεί να μειώσει ή και να αντιμετωπίσει τη φαγούρα, οπότε η εφαρμογή κρύας κομπρέσας μπορεί να σας ανακουφίσει γρήγορα από τον κνησμό.

  • Τυλίξτε μερικά παγάκια σε ένα καθαρό πανί. Βάλτε το στην περιοχή όπου έχετε φαγούρα για λίγα λεπτά. Κάντε ένα διάλειμμα για 30 δευτερόλεπτα και επαναλάβετε πάλι τη διαδικασία μέχρι να σας σταματήσει η φαγούρα. Χρησιμοποιήστε αυτή τη μέθοδο όποτε χρειαστεί.
  • Μπορείτε επίσης να ρίξετε δροσερό νερό από τη βρύση επάνω στα σημεία του ποδιού όπου έχετε την φαγούρα, για όση ώρα θέλετε.

Προσοχή! Μη βάζετε ποτέ πάγο απευθείας στο δέρμα, γιατί μπορεί να σας προκαλέσει κρυοπαγήματα.

2. Μηλόξυδο

Το μηλόξυδο έχει χρησιμοποιηθεί ως φυσικό φάρμακο για αιώνες για να ανακουφίζει από την φαγούρα. Είναι όξινο και βοηθάει στο να σκοτωθούν οι μύκητες και τα βακτηρίδια που μπορεί να είναι υπεύθυνα για την φαγούρα στα πόδια. Επίσης, βοηθά στην αποκατάσταση της φυσικής ισορροπίας του pH του δέρματος. Το μηλόξυδο μπορεί να χρησιμοποιηθεί με 2 τρόπους, με τοπική εφαρμογή και κατανάλωση.

  • Για τοπική εφαρμογή: Ανακατέψτε 1 μέρος ακατέργαστο, μη φιλτραρισμένο μηλόξυδο με 3 μέρη ζεστό νερό μέσα σε μία μικρή λεκάνη. Βάλτε τα πόδια σας μέσα για 15 λεπτά και στη συνέχεια, σκουπίστε τα για να στεγνώσουν καλά. Κάνετε το αυτό δύο φορές την ημέρα για περίπου 1 εβδομάδα.
  • Για κατανάλωση: Προσθέστε 2 κουταλάκια του γλυκού ακατέργαστο, μη φιλτραρισμένο μηλόξυδο σε ένα ποτήρι με ζεστό νερό. Προαιρετικά, προσθέστε 1 κουταλάκι του γλυκού μέλι. Μπορείτε να το πίνετε δύο φορές την ημέρα.

3. Μαγειρική Σόδα

Η μαγειρική σόδα μπορεί να καταπραΰνει και να αντιμετωπίσει τη φαγούρα στα πόδια. Έχει καταπραϋντική επίδραση στον κνησμό του δέρματος λόγω των αντιφλεγμονωδών ιδιοτήτων της.

Η μαγειρική σόδα εξισορροπεί επίσης τα επίπεδα pH στο δέρμα σας, δημιουργώντας έτσι ένα περιβάλλον που δεν διευκολύνει την εμφάνιση και την ανάπτυξη των βακτηρίων.

Για τοπική χρήση:

  • Προσθέστε ½ φλιτζάνι μαγειρική σόδα στη μπανιέρα που έχετε γεμίσει πρώτα με δροσερό νερό. Ανακατέψτε καλά για να διαλυθεί η μαγειρική σόδα. Βάλτε τα πόδια σας μέσα και αφήστε τα για 20 έως 30 λεπτά. Σκουπίστε τα με μια καθαρή πετσέτα. Κάνετε το αυτό μία φορά την ημέρα.
  • Εναλλακτικά, ετοιμάστε ένα μείγμα, ανακατεύοντας 3 κουταλιές της σούπας μαγειρική σόδα με 1 κουταλιά της σούπας νερό. Απλώστε το μείγμα στην περιοχή όπου έχετε φαγούρα και αφήστε το για περίπου 10 λεπτά πριν ξεπλύνετε τα πόδια σας. Κάντε το αυτό μία φορά την ημέρα.

Προσοχή! Ποτέ μην χρησιμοποιείτε μαγειρική σόδα σε σκασμένο δέρμα ή σε πληγές.


4. Κολλοειδές Βρώμης

Κολλοειδές Βρώμης

Το κολλοειδές βρώμης ή εκχυλίσματα βρώμης (βρώμη σε λεπτή σκόνη) ανακουφίζει άμεσα από την φαγούρα στα πόδια, γιατί έχει αντι-ερεθιστικές, αντιφλεγμονώδεις και καταπραϋντικές ιδιότητες. Επίσης, έχουν πολλά οφέλη για το δέρμα, χάρη στις αντιοξειδωτικές τους δράσεις.

Για τοπική χρήση:

  • Προσθέστε ½ φλιτζάνι κολλοειδές βρώμης σε μια λεκάνη γεμάτη με χλιαρό νερό. Βάλτε μέσα τα πόδια σας για τουλάχιστον 15 έως 20 λεπτά. Χρησιμοποιήστε αυτήν την θεραπεία έως και 3 φορές την ημέρα, ανάλογα με τη σοβαρότητα της κατάστασής σας.
  • Εναλλακτικά, προσθέστε λίγο νερό σε 1 φλιτζάνι κολλοειδές βρώμης και αφήστε το μέχρι να συμπυκνωθεί καλά και να σχηματιστεί το μείγμα. Εφαρμόστε αυτό το μείγμα στα σημεία των ποδιών σας που έχουν φαγούρα, καλύψτε τα με ένα πανί και αφήστε το μείγμα για 30 λεπτά. Χρησιμοποιήστε αυτή τη μέθοδο μία φορά την ημέρα.

5. Αλόη Βέρα

Αν έχετε φαγούρα στα πόδια λόγω ξηρότητας του δέρματος, η αλόη βέρα μπορεί να σας βοηθήσει.

Η αλόη βέρα έχει εξαιρετικές αντιφλεγμονώδεις, αντιβακτηριακές και αντιμυκητιασικές ιδιότητες. Επιπλέον, περιέχει βιταμίνη Ε που βοηθά το δέρμα σας να διατηρείται  ενυδατωμένο με αποτέλεσμα να μειώνεται ο κνησμός.

Για τοπική χρήση:

  • Αφαιρέστε το ζελέ από ένα φύλλο αλόης βέρα. Εφαρμόστε το ζελέ στην περιοχή των ποδιών όπου έχετε φαγούρα. Αφήστε την για 15 λεπτά και στη συνέχεια, ξεπλύνετε με χλιαρό νερό. Χρησιμοποιήστε αυτή την απλή θεραπεία μία φορά την ημέρα.
  • Εναλλακτικά, φτιάξτε ένα μείγμα προσθέτοντας 1 κουταλιά της σούπας ζελέ αλόης βέρα σε 2 κουταλιές της σούπας πράσινο άργιλο. Εφαρμόστε το μείγμα στα πόδια σας και αφήστε το να στεγνώσει από μόνο του. Ξεπλύνετε με χλιαρό νερό. Κάντε το αυτό δύο φορές την εβδομάδα.

6. Λάδι Τσαγιόδεντρου (Tea Tree Oil)

Λάδι Τσαγιόδεντρου

Εάν αθλείστε, τότε αυτός είναι ένας βασικός λόγος όπου έχετε φαγούρα στα πόδια σας. Οπότε, θα πρέπει να δοκιμάσετε το λάδι τσαγιόδεντρου (tea tree oil). Έχει ισχυρές αντισηπτικές και αντιμυκητιασικές ιδιότητες που βοηθούν στην καταπολέμηση της αιτίας, που προκαλεί τη μυκητιασική λοίμωξη, ενώ σταματάει και τον κνησμό.

Για τοπική χρήση:

  • Ανακατέψτε ίσες ποσότητες 100% καθαρό λάδι τσαγιόδεντρου και ελαιόλαδο. Τρίψτε το μείγμα στην περιοχή όπου έχετε φαγούρα, δύο φορές την ημέρα. Μπορείτε να το ξεπλύνετε μετά από 30 λεπτά. Χρησιμοποιήστε αυτή τη μέθοδο για μερικές εβδομάδες για να μειώσετε το πρόβλημα.
  • Εναλλακτικά, ανακατέψτε μερικές σταγόνες λάδι τσαγιόδεντρου με 1 κουταλιά της σούπας ζελέ αλόης βέρα. Τρίψτε το μείγμα στην περιοχή δύο φορές την ημέρα για αρκετές εβδομάδες. Αφήστε το μείγμα στο δέρμα σας για 20 λεπτά προτού το ξεπλύνετε.

7. Αλατόνερο

Το αλατόνερο είναι ένα άλλο φυσικό φάρμακο που ανακουφίζει από την φαγούρα στα πόδια. Το αλάτι ελέγχει την ανάπτυξη των μικροβίων, που προκαλούν πολλές μολύνσεις στα πόδια, ενώ παράλληλα μειώνει και τον κνησμό (φαγούρα). Επιπλέον, μπορεί να ξεκουράσει και να χαλαρώσει τα πόδια σας, μετά από μια δύσκολη μέρα.

  1. Ανακατέψτε 2 κουταλάκια του γλυκού αλάτι με λίγο ζεστό νερό.
  2. Ρίξτε το διάλυμα στη μπανιέρα.
  3. Βάλτε μέσα στο διάλυμα τα πόδια σας για 10 λεπτά.
  4. Επαναλάβετε τη διαδικασία μερικές φορές την ημέρα μέχρι να υποχωρήσει η φαγούρα.

Για να γίνει πιο αποτελεσματική η θεραπεία, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε άλατα Epsom αντί για κανονικό αλάτι.

Προσοχή! Μην χρησιμοποιείτε θεραπείες με το αλάτι εάν έχετε σκασμένο δέρμα ή ανοιχτές πληγές.


8. Χαμομήλι

Λόγω της ισχυρής αντι-αλλεργικής του δράσης, το χαμομήλι μπορεί να αντιμετωπίσει και την φαγούρα στα πόδια.

Αναστέλλει την απελευθέρωση της ισταμίνης, η οποία βοηθά στην πρόληψη μιας αλλεργικής αντίδρασης, η οποία μπορεί να προκαλέσει φαγούρα στο δέρμα.

  • Για τοπική χρήση: Βάλτε ένα φλιτζάνι τσάι χαμομήλι στο ψυγείο για 10 λεπτά. Πάρτε ένα καθαρό ένα πανί και βάλτε μέσα το τσάι. Αφήστε το μέχρι να στραγγίσει καλά και χρησιμοποιήστε το ως κρύα κομπρέσα. Κάντε το αυτό 3 ή 4 φορές την ημέρα για γρήγορη ανακούφιση.
  • Για κατανάλωση: Προσθέστε 1 κουταλιά της σούπας χαμομήλι σε ένα φλιτζάνι με ζεστό νερό. Σκεπάστε το και αφήστε το για 5 λεπτά. Μπορείτε να πίνετε αυτό το τσάι 2 ή 3 φορές την ημέρα μέχρι να υποχωρήσει η φαγούρα.

9. Γιαούρτι

Γιαούρτι

Το γιαούρτι έχει αντιβακτηριακές ιδιότητες και προβιοτικά, τα οποία βοηθήσουν στην καταπολέμηση οποιουδήποτε είδους μόλυνσης, η οποία μπορεί με τη σειρά της να σας προκαλέσει φαγούρα στα πόδια.

Επίσης, βοηθά στην αντιμετώπιση της ξηροδερμίας, μια άλλη σημαντική αιτία για την φαγούρα που εμφανίζεται στα πόδια.

  • Για τοπική χρήση: Βάλτε λίγο δροσερό γιαούρτι απευθείας στα πόδια σας και αφήστε το για 10 λεπτά. Ξεπλύνετε με δροσερό νερό. Σκουπίστε ή αφήστε τα πόδια σας να στεγνώσουν από μόνα τους (στεγνώνουν πιο εύκολα το καλοκαίρι), για να φύγει η υγρασία. Επαναλάβετε αυτή τη διαδικασία δύο φορές την ημέρα για τις επόμενες εβδομάδες.
  • Για κατανάλωση: Μπορείτε να τρώτε 1 με 2 φλιτζάνια γιαούρτι καθημερινά, συνδυάζοντάς το με φρούτα και ξηρούς καρπούς.

Χρήσιμες Συμβουλές

  • Πριν πάτε για ύπνο, κάντε μασάζ στα πόδια σας με ένα μείγμα από γλυκερίνη και τριαντάφυλλο για να διατηρήσετε απαλό και ενυδατωμένο το δέρμα σας.
  • Μπορείτε επίσης να εφαρμόσετε λοσιόν καλαμίνης όταν έχετε φαγούρα στα πόδια σας, μερικές φορές την ημέρα.
  • Επιλέξτε κάλτσες από 100% βαμβάκι. Αποφύγετε τις κάλτσες από μαλλί ή πολυεστέρα και άλλα συνθετικά υλικά, γιατί μπορεί να σας προκαλέσουν φαγούρα.
  • Να πίνετε πολύ νερό για να διατηρήσετε το δέρμα σας ενυδατωμένο. Επίσης, βοηθά στην απομάκρυνση των τοξινών από το σώμα μέσω των ούρων.
  • Αποφύγετε το αλκοόλ και τα ποτά που περιέχουν υψηλές ποσότητες καφεΐνης, γιατί αφυδατώνουν τον οργανισμό και μπορούν να επιδεινώσουν το πρόβλημα με τη φαγούρα.
  • Η φαγούρα μπορεί να προκληθεί από μια ήπια αλλεργική αντίδραση που μπορεί να έχει σχέση με κάτι που φοράτε ή με ένα προϊόν που χρησιμοποιείτε. Προσπαθήστε να εντοπίσετε το πρόβλημα που σας την προκαλεί.
  • Μπορείτε να πάρετε αντιισταμινικά φάρμακα για να απαλλαγείτε από την φαγούρα που προκαλείται από αλλεργίες.
  • Αφού πλύνετε τα πόδια σας θα πρέπει να τα σκουπίσετε καλά, ειδικά ανάμεσα στα δάχτυλα των ποδιών σας.
  • Να ακολουθήσετε μια διατροφή που είναι πλούσια σε βιταμίνη Α, Β και Ε. Η έλλειψη αυτών των βιταμινών μπορεί να κάνει το δέρμα σας ξηρό.

Αυτοί είναι οι πιο απλοί φυσικοί τρόποι για να αντιμετωπίσετε την φαγούρα στα πόδια σας. Ωστόσο, εάν το πρόβλημα γίνεται εντονότερο, θα πρέπει να συμβουλευτείτε έναν δερματολόγο.




Μπορείτε να αφήνετε τα σχόλιά σας στο Thecure.gr, αλλά απαγορεύετε να είναι υβριστικά.