Καούρα Στην Εγκυμοσύνη – Οι 10 Καλύτεροι Τρόποι Αντιμετώπισης

Η καούρα στην εγκυμοσύνη, είναι ένα σημαντικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι έγκυες γυναίκες. Η καούρα, είναι ενοχλητική και δεν σας αφήνει να χαρείτε την εγκυμοσύνη σας, γιατί νιώθετε μια αίσθηση καψίματος στο στήθος σας.

Υπάρχουν δύο κύριες αιτίες της καούρας κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης – οι συνεχείς ορμονικές αλλαγές που γίνονται στο σώμα και η αυξημένη πίεση που δημιουργείται από το ολοένα αυξανόμενο μέγεθος της κοιλιάς.

Οι ορμονικές αλλαγές στο σώμα, μπορούν να χαλαρώσουν τους μύες του οισοφάγου. Αυτό, επιτρέπει στο οξύ του στομάχου να ρέει πίσω στον οισοφάγο, ειδικά όταν κοιμάστε ή αφού έχετε φάει ένα μεγάλο γεύμα.

Κάθε μέρα που περνάει, η μήτρα σας μεγαλώνει για να ελέγχει την ανάπτυξη του μωρού. Αυτό σημαίνει ότι το στομάχι σας δέχεται περισσότερη πίεση, η οποία έχει ως αποτέλεσμα οι τροφές και η οξύτητα να ρέουν προς τα πίσω στον οισοφάγο σας.



Δείτε Επίσης: Καούρα στο Στομάχι – 25 Φυσικές Θεραπείες Αντιμετώπισης

Είναι συνηθισμένο να έχετε καούρα στην εγκυμοσύνη κατά τη διάρκεια του πρώτου και τρίτου τριμήνου, αλλά δεν σημαίνει ότι πρέπει να υποφέρετε καθ ‘όλη τη διάρκεια της εγκυμοσύνης σας.

Ενώ δεν χορηγούνται φάρμακα για τη καούρα κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, καθώς μπορούν να έχουν αρνητικά αποτελέσματα στο αγέννητο μωρό, υπάρχουν πολλοί απλοί τρόποι που μπορούν να σας βοηθήσουν να αντιμετωπίσετε αυτό το πρόβλημα και να έχετε μια υγιή εγκυμοσύνη.

Εδώ είναι οι 10 καλύτεροι τρόποι για να αντιμετωπίσετε την καούρα στην εγκυμοσύνη.

1. Να Τρώτε Λιγότερο Και Πιο Συχνά

Όταν είστε έγκυος, θα πρέπει να δίνετε μεγαλύτερη προσοχή στη διατροφή σας, ώστε το μωρό σας να παραμένει υγιές. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να τρώτε για δύο, είναι μια διακαιολογία που χρησιμοποιούν πολλές γυναίκες για να τρώνε περισσότερο. Προσθαθήστε να μην τρώτε πολύ, γιατί θα επιδεινώσετε τα συμπτώματα της καούρας.

Ένα από τα καλύτερα πράγματα που μπορείτε να κάνετε είναι να τρώτε λιγότερο και πιο συχνά για να αντιμετωπίσετε την καούρα στην εγκυμοσύνη. Μπορείτε να τρώτε πολλά μικρά γεύματα κατά τη διάρκεια της μέρας. Κάνοντας πολλά μικρά γεύματα καθ ‘όλη τη διάρκεια της ημέρας, όχι μόνο βοηθά στον έλεγχο του οξέος, αλλά βοηθά και στην πρόληψη της πρωινής αδιαθεσίας.

Είτε είστε έγκυος είτε όχι, το να τρώτε πολύ και να επιβαρύνεται το στομάχι σας, δεν βοηθά καθόλου στην αντιμετώπιση της καούρας. Αντί για τρία μεγάλα γεύματα την ημέρα, δοκιμάστε πέντε ή έξι μικρότερα.

Μην βιάζεστε να τελειώσετε το φαγητό σας και φροντίστε να μασάτε καλά το φαγητό σας. Επίσης, μην τρώτε πολύ το βράδυ, λίγο πριν πέσετε για ύπνο, γιατί τα συμπτώματα της καούρας μπορεί να επιδεινωθούν.

2. Κοιμηθείτε Προς Την Αριστερή Πλευρά

Οι ειδικοί, προτείνουν να κοιμόμαστε προς την αριστερή πλευρά. Αυτό ισχύει για όλους, ακόμα και για τις γυναίκες που θέλουν να αντιμετωπίσουν την καούρα στην εγκυμοσύνη.

Αυτός ο τρόπος, μπορεί να μειώσει την γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση, γιατί εμποδίζει το οξύ να ρέει προς τον οισοφάγο, από αυτή τη θέση.

Επίσης, ο ύπνος προς την αριστερή πλευρά (για τις έγκυες γυναίκες), εμποδίζει το συκώτι να ασκεί πίεση στη μήτρα, ενώ ενισχύει και τη ροή του αίματος προς το έμβρυο.

Επιπλέον, μπορεί να ανακουφίσει απο τους πόνους της πλάτης και να απολαύσετε ήρεμα τον ύπνο σας.

3. Να Μασάτε Τσίχλα

Η τσίχλα μετά το φαγητό μπορεί να βοηθήσουν στην πρόληψη της καούρας, η οποία είναι μόνο μια από τις πολλές ενόχλησης που έχετε να αντιμετωπίσετε κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Διεγείρει τους σιελογόνους αδένες και το σάλιο σας, εξουδετερώνοντας το οξύ που έχει μαζευτεί στον οισοφάγο.

Μερικές μελέτες έχουν δείξει ότι η τσίχλα μειώνει την οξύτητα στον οισοφάγο.

Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο «Alimentary Pharmacology & Therapeutics» το 2001, αναφέρει ότι το μια τσίχλα μετά το γεύμα, συμβάλλει στη μείωση της μεταγευματικής παραγωγής οξέος στον οισοφάγο.

Μια άλλη μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «Journal of Dental Research» το 2005, διαπίστωσε ότι το μάσημα τσίχλας χωρίς ζάχαρη για 30 λεπτά μετά το γεύμα, μπορεί να μειώσει την γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση.

Μασήστε ένα κομμάτι τσίχλας χωρίς ζάχαρη για περίπου 30 λεπτά μετά το τέλος του γεύματός σας, για να αντιμετωπίσετε το πρόβλημα που έχετε με την καούρα στην εγκυμοσύνη.

4. Να Έχετε Πιο Ψηλά Το Κεφάλι Σας Όταν Κοιμάστε

Ψηλά το κεφάλι όταν κοιμάστε

Για να αποφύγετε την καούρα στην εγκυμοσύνη κατά τη διάρκεια του ύπνου, μπορείτε να βάλετε 2 μαξιλάρια για να είναι πιο ψηλά το κεφάλι σας όταν κοιμάστε. Αυτός ο απλός τρόπος, θα εμποδίσει την επαναφορά του οξέος στο οισοφάγο.

Αναλυτικές μελέτες που έγιναν και δημοσιεύτηκαν στο «Archives of Internal Medicine» κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι, η χρήση δύο μαξιλαριών κατά τη διάρκεια του ύπνου για τις έγκυες γυναίκες, είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για τη μείωση των συμπτωμάτων της γαστροοισοφαγικής παλινδρόμησης και της καούρας κατά τη διάρκεια της νύχτας.

Μπορείτε να αγοράσετε ένα μαξιλάρι ύπνου για εγκύους. Επίσης, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα δεύτερο μαλακό μαξιλαράκι κάτω από το κανονικό, για να σηκώσετε το πάνω μέρος του σώματός σας.

5. Πιείτε Νερό

Όταν έχετε καούρα στην εγκυμοσύνη, μπορείτε να πίνετε μικρές ποσότητες νερού καθ ‘όλη τη διάρκεια της ημέρας. Είναι ένας απλός και αποτελεσματικός τρόπος για να μειώσετε τα συμπτώματα.

Η συνεχής πρόσληψη νερού, ενυδατώνει τον οργανισμό και αποβάλει τις ουσίες μέσω του πεπρικού συστήματος, πράγμα που θα σημαίνει ότι μειώνεται και η καούρα.

Εκτός από το νερό, συμπεριλάβετε στη διατροφή σας τροφές που περιέχουν αρκετό νερό, καθώς μετακινούνται μέσω του στομάχου πιο γρήγορα από τις στερεές τροφές. Επιλέξτε τροφές όπως σούπες, γιαούρτι, μιλκσέικ, κρέμες πρωτεϊνών και πουτίγκα.


6. Πιείτε Μηλόξυδο

Το ακατέργαστο, μη φιλτραρισμένο μηλόξυδο είναι μια από τις καλύτερες επιλογές που μπορείτε να κάνετε για να ελέγξετε την καούρα στην εγκυμοσύνη σας.

Ακόμα κι αν το μηλόξυδο είναι όξινο, βοηθά στην εξισορρόπηση της παραγωγής οξέος στο στομάχι ή στη δραστηριότητα του οξέως.

Το μηλόξυδο είναι επίσης καλό για την υγεία σας και την υγεία του μωρού που μεγαλώνει μέσα σας.

  1. Απλά προσθέστε 1 με 2 κουταλάκια ακατέργαστο, μη φιλτραρισμένο μηλόξυδο σε ένα ποτήρι με νερό.
  2. Πιείτε το, μισή ώρα πριν το γεύμα.
  3. Δοκιμάστε τακτικά αυτή τη μέθοδο.

7. Πιείτε Νερό Καρύδας

Το νερό καρύδας είναι ένας εξαιρετικός φυσικός παράγοντας εξουδετέρωσης των οξέων. Το νερό καρύδας μπορείτε να το βρείτε διαθέσιμο στην αγορά και μπορεί να σας ανακουφίσει από τα συμπτώματα της καούρας κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.

Το νερό καρύδας, αποτρέπει επίσης και τη δυσπεψία. Επιπλέον, έχει πολλά θρεπτικά συστατικά και ηλεκτρολύτες, οι οποίοι αποτρέπουν την αφυδάτωση.

Για την καούρα στην εγκυμοσύνη, καλό θα είναι να έχετε στο σπίτι σας νερό καρύδας και να πίνετε όταν νιώθετε ενοχλήσεις. Απολαύστε λοιπόν όλα τα οφέλη που έχει.

8. Πιείτε Τσάι Τζίντζερ

Μπορείτε να αποκομίσετε όλα τα οφέλη που έχει το τζίντζερ για να αντιμετωπίσετε και να ελέγχετε την καούρα στην εγκυμοσύνη σας. Βοηθάει ακόμη και στην καταπολέμηση της ναυτίας και του εμέτου, οι οποίες συχνά συμβαδίζουν με την καούρα.

Τα ενεργά συστατικά που περιέχει το τζίντζερ, όπως τα πτητικά έλαια και οι φαινολικές ενώσεις, επηρεάζουν το στομάχι και τα έντερα. Αυτό, με τη σειρά του, βοηθά στη μείωση της καούρας, της ναυτίας και του εμέτου.

  • Πιείτε ζεστό τσάι τζίντζερ μετά το γεύμα σας. Για να φτιάξετε το τσάι, προσθέστε 1 κουταλάκι του γλυκού τριμμένο τζίντζερ σε ένα φλιτζάνι με ζεστό νερό. Αφήστε το για 10 λεπτά και απολαύστε το, ενώ είναι ακόμα ζεστό. Να πίνετε μέχρι 2 φλιτζάνια τσάι τζίντζερ την ημέρα, όχι παραπάνω.
  • Μπορείτε επίσης να δοκιμάσετε καραμέλες από τζίντζερ που καταπραΰνει τα συμπτώματα της καούρας.

9. Αποφύγετε Τα Εσπεριδοειδή

Αποφύγετε Τα Εσπεριδοειδή

Τα εσπεριδοειδή, είναι πλούσια σε βιταμίνη C και συνιστώνται για τις έγκυες γυναίκες. Αλλά εάν έχετε συχνή καούρα στην εγκυμοσύνη σας, αποφύγετε τα εσπεριδοειδή όπως τα πορτοκάλια, τα λεμόνια και τα γκρέιπφρουτ.

Τα εσπεριδοειδή είναι όξινα και μπορούν να ερεθίσουν τον πεπτικό σωλήνα. Αυτό, με τη σειρά του, μπορεί να επιδεινώσει τα συμπτώματα της καούρας, ειδικά όταν τα τρώτε με άδειο στομάχι.

Αποφύγετε να τρώτε αυτά τα φρούτα αλλά και να φτιάχνετε χυμούς με αυτά. Ωστόσο, μπορείτε να τρώτε φρούτα που είναι λιγότερο όξινα και χρειάζεστε για τις καθημερινές διατροφικές σας ανάγκες. Τα αλκαλικά φρούτα όπως τα μήλα, τα αχλάδια, οι μπανάνες και τα πεπόνια είναι μερικές καλές επιλογές.

10. Αποφύγετε Τα Ωμά Κρεμμύδια

Αποφύγετε Τα Ωμά Κρεμμύδια

Μια βασική αιτία για την καούρα στην εγκυμοσύνη, είναι τα ωμά κρεμμύδια. Σε μερικές έγκυες γυναίκες, τα ωμά κρεμμύδια μπορούν να αυξήσουν την οξύτητα του στομάχου καθώς και να επιβραδύνουν την εκκένωση του στομάχου.

Επιπλέον, η πρόσληψη ωμών κρεμμυδιών μπορεί να τροφοδοτήσει την κυκλοφορία των πεπτικών οξέων στον οισοφάγο.

Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο «American Journal of Gastroenterology» το 1990, αναφέρει μια σημαντική αύξηση της καούρας σε άτομα που πάσχουν από παλινδρόμηση οξέος κατά την κατανάλωση ενός γεύματος, στο οποίο συμπεριλαμβάνονται ωμά κρεμμύδια σε σύγκριση με ένα ίδιο γεύμα που δεν περιείχε κρεμμύδια.

Εάν τρώτε ωμό κρεμμύδι, τα συμπτώματα της καούρας σας χειροτερεύουν. Θα πρέπει να τα αποφεύγετε. Όπως τα κρεμμύδια, έτσι και το σκόρδο μπορεί επίσης να επιδεινώσει τα συμπτώματα της καούρας σε μερικούς ανθρώπους. Οπότε, θα πρέπει να αποφεύγετε να τρώτε σκόρδο κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης σας, εάν έχετε καούρα.

Χρήσιμες Συμβουλές

  • Αποφύγετε τις πικάντικες και λιπαρές τροφές, οι οποίες είναι υπεύθυνες για την καούρα.
  • Μπορείτε να φάτε γιαούρτι ή να πιείτε ένα ποτήρι κρύο γάλα, γιατί συμβάλουν στη μείωση των συμπτωμάτων.
  • Να τρώτε αργά. Όταν τρώτε γρήγορα, μπορεί αυτό, να σας οδηγήσει σε καούρα.
  • Αποφύγετε να πίνετε μεγάλες ποσότητες υγρών μετά το δείπνο σας.
  • Μείνετε μακριά από τον καφέ, τα αναψυκτικά και τα αλκοολούχα ποτά.
  • Συμπεριλάβετε στη διατροφή σας, τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες για να αποφύγετε τη δυσκοιλιότητα.
  • Αφού τελειώσετε με το δείπνο σας, κάντε μια βόλτα πριν πάτε για ύπνο.
  • Μετά τα γεύματα, αποφύγετε να σκύβετε κάνοντας συγκεκριμένες δραστηριότητες.
  • Φορέστε χαλαρά ρούχα. Τα στενά ρούχα μπορούν να αυξήσουν την πίεση στο στομάχι και την κοιλιά σας.
  • Μην καπνίζετε.
  • Συμβουλευτείτε το γιατρό σας πριν χρησιμοποιήσετε οποιοδήποτε είδος φαρμάκου.

Οι παραπάνω φυσικοί τρόποι, θα σας βοηθήσουν να αντιμετωπίσετε την καούρα στην εγκυμοσύνη σας. Ωστόσο, αν και είναι εντελώς ακίνδυνοι, καλό θα ήταν, αν κάποιος τρόπος από τους παραπάνω σας δημιουργεί πρόβλημα ή προτού θελήσετε να τους δοκιμάσετε, να απευθυνθείτε πρώτα στον γιατρό σας.




Μπορείτε να αφήνετε τα σχόλιά σας στο Thecure.gr, αλλά απαγορεύετε να είναι υβριστικά.