Καρύδια – Ιδιότητες, Διατροφική Αξία Και Οφέλη Για Την Υγεία

Τα καρύδια, είναι από τις πιο γνωστές τροφές και έχουν εκπληκτικά οφέλη για τη βελτίωση της υγείας. Τα καρύδια είναι πλούσια σε πρωτεΐνες, ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, φυτικές ίνες, φυτικές στερόλες, αντιοξειδωτικά και πολλές βιταμίνες και μέταλλα.

Το δέντρο καρυδιά, είναι φυλλοβόλο δέντρο και ανήκει στην οικογένεια των Καρυοειδών, ενώ προέρχεται από τη Βόρεια και Νότια Αμερική, τη Νότια Ευρώπη, την Ασία, την αρχαία Περσία και τη Δυτική Ινδία. Χρονολογείται από το 7.000 π.Χ. και είναι από τα πιο παλιά δέντρα που υπάρχουν στον κόσμο. Οι Ρωμαίοι, τα καρύδια τα ονόμαζαν «βασιλικό βελανίδι του Δία”.


Καρύδια – Ιδιότητες

Τα καρύδια, έχουν εκπληκτικές ιδιότητες που μπορούν να σας βοηθήσουν να βελτιώσετε αλλά και να αντιμετωπίσετε διάφορα προβλήματα υγείας που αντιμετωπίζετε. Οι ιδιότητες που έχει είναι οι εξής:

  • Νευροπροστατευτικές
  • Αντιφλεγμονώδεις
  • Αντιοξειδωτικές
  • Αντικαρκινικές
  • Βελτιώνουν την υγεία του εγκεφάλου
  • Βελτιώνουν την υγεία της καρδιάς
  • Μειώνουν το οξειδωτικό στρες
  • Ελέγχουν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα
  • Ελέγχουν το βάρος
  • Δυναμώνουν τα οστά

Καρύδια – Διατροφική Αξία

Η διατροφική αξία που έχουν τα καρύδια είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, τα οποία είναι απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του οργανισμού. Τα καρύδια περιέχουν:

  • Πρωτεΐνες
  • Φυτικές Ίνες
  • Φυτικές Στερόλες
  • Ωμέγα-3 λιπαρά οξέα
  • Βιταμίνη Α
  • Βιταμίνη C
  • Βιταμίνη Β6
  • Βιταμίνη Β12
  • Βιταμίνη Ε
  • Βιταμίνη Κ
  • Μέταλλα
  • Θειαμίνη
  • Ριβοφλαβίνη
  • Νιασίνη
  • Παντοθενικό οξύ
  • Φυλλικό οξύ
  • Βήτα-καροτίνη
  • Λουτεΐνη
  • Ζεαξανθίνη
  • Μελατονίνη
  • Τρυπτοφάνη
  • Ελαγικό οξύ
  • Ιώδιο
  • Σελήνιο

Καρύδια – Οφέλη

Τα καρύδια είναι πολύ νόστιμα και μπορείτε να τα τρώτε ως σνακ ή να τα συνοδεύετε με τα δημητριακά σας για το πρωινό σας γεύμα. Προσπαθήστε να τρώτε το πολύ μέχρι 28 γραμμάρια καρύδια την ημέρα, για να αποκομίσετε όλα τα οφέλη που έχουν για την υγεία. Δεν χρειάζεται να τρώτε μεγαλύτερη ποσότητα.



Εδώ είναι τα 10 πιο σημαντικά οφέλη που έχουν τα καρύδια για την υγεία.

1. Βελτιώνουν Την Υγεία Του Εγκεφάλου

Εγκέφαλος

Ο καρπός που έχουν τα καρύδια μοιάζει με τον εγκέφαλο. Περιέχουν ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, τα οποία αυξάνουν την εγκεφαλική δραστηριότητα. Επίσης, το ιώδιο και το σελήνιο που περιέχουν εξασφαλίζουν τη βέλτιστη λειτουργία του εγκεφάλου.

Η τακτική κατανάλωση καρυδιών μπορεί να βελτιώσει τη λειτουργία του εγκεφάλου, αλλά και τη μνήμη. Είναι πλούσια σε πολυφαινόλες, οι οποίες συμβάλλουν στη μείωση της φλεγμονής στον εγκέφαλο. Επίσης, τα πολυακόρεστα λιπαρά οξέα μπορούν να εμποδίσουν τις διαταραχές του εγκεφάλου που έχουν σχέση με την ηλικία.

Συγκεκριμένα, τα καρύδια μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη νευροεκφυλιστικών παθήσεων, όπως η νόσος του Πάρκινσον και του Αλτσχάιμερ, οι οποίες επηρεάζουν τη λειτουργία του εγκεφάλου καθώς και την ποιότητα ζωής ενός ατόμου.

2. Προλαμβάνουν Τον Καρκίνο

Τα καρύδια μπορούν επίσης να μειώσουν τον κίνδυνο καρκίνου. Περιέχουν πολυφαινόλες και φυτοχημικά συστατικά, τα οποία έχουν αντιοξειδωτικές ιδιότητες και προστατεύουν από διάφορους τύπους καρκίνου όπως ο καρκίνος του στήθους, του εντέρου και του προστάτη.

Επίσης, τα καρύδια είναι πλούσια σε αντικαρκινικές ουσίες, όπως οι ελλαγιταννίνες, η γ-τοκοφερόλη και το άλφα-λινολενικό οξύ που έχουν αντικαρκινικά οφέλη.

Επίσης, τα καρύδια μπορούν να μειώσουν το οξειδωτικό στρες, το οποίο μπορεί να οδηγήσει σε καρκίνο. Ακόμη, τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, τα αντιοξειδωτικά και οι φυτοστερόλες που περιέχουν, μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο για καρκίνο του μαστού. Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα και οι διάφορες αντιοξειδωτικές ιδιότητές τους, μπορεί να έχουν αντικαρκινικά αποτελέσματα.

3. Βελτιώνουν Την Υγεία Της Καρδιάς

Τα καρύδια περιέχουν ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, βιταμίνη Ε, μαγνήσιο και φυλλικό οξύ. Όλα αυτά τα θρεπτικά συστατικά είναι καλά για την υγεία της καρδιάς σας.

Επίσης, τα μονοακόρεστα λιπαρά, τα πολυακόρεστα λιπαρά και οι φυτικές ίνες που περιέχουν τα καρύδια, συμβάλλουν στην αύξηση της λιποπρωτεΐνης υψηλής πυκνότητας (HDL ή της «καλής» χοληστερόλης) και στη μείωση των επιπέδων λιποπρωτεϊνών χαμηλής πυκνότητας (LDL ή «κακής» χοληστερόλης). Αυτές είναι οι τροφές για να έχετε χαμηλή χοληστερίνη.

Η κατανάλωση μερικών καρυδιών την ημέρα μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της φλεγμονής στις αρτηρίες της καρδιάς, γεγονός που βοηθά στην πρόληψη των καρδιακών παθήσεων. Επίσης, βελτιώνουν τη λειτουργία των αιμοφόρων αγγείων, μειώνοντας έτσι τον κίνδυνο συσσώρευσης πλάκας στις αρτηρίες.

Μια διατροφή που περιέχει καρύδια, μπορεί να συμβάλει σημαντικά στη μείωση της LDL («κακής» χοληστερόλης).

4. Ελέγχουν Τα Επίπεδα Σακχάρου Στο Αίμα

Διαβήτης

Τα άτομα που πάσχουν από διαβήτη μπορούν να τρώνε καρύδια σε τακτική βάση. Εξάλλου, η κατανάλωση καρυδιών θα ωφελήσει την υγεία τους.

Πρώτα απ ‘όλα, τα καρύδια μπορεί να βελτιώσουν τη λειτουργία του ενδοθηλίου (ενδοκρινής αδένας του οργανισμού) και να μειώσουν τον κίνδυνο για καρδιακά προβλήματα.

Επίσης, η πρωτεΐνη και οι φυτικές ίνες που περιέχουν, σας βοηθούν να τρώτε μικρότερη ποσότητα φαγητού, που σημαίνει ότι μπορείτε να ελέγχετε το βάρος σας. Προσοχή στην ποσότητα, γιατί να μην παίρνετε πολλές θερμίδες. Η παχυσαρκία μπορεί να αυξήσει τις επιπλοκές που σχετίζονται με τον διαβήτη.


5. Βοηθούν Στην Απώλεια Βάρους

Παρά την υψηλή περιεκτικότητά τους σε λιπαρά, τα καρύδια μπορούν να σας βοηθήσουν να χάσετε βάρος. Στην πραγματικότητα, εάν συμπεριλάβετε στην καθημερινή σας διατροφή καρύδια αλλά και άλλους ξηρούς καρπούς, θα σας βοηθήσει να διατηρήσετε σταθερό το βάρος σας, ενώ εάν κάνετε δίαιτα, θα μπορέσετε να το χάσετε πιο εύκολα. Ο λόγος είναι ότι, οι φυτικές ίνες και η πρωτεΐνη που περιέχουν, δημιουργούν ένα αίσθημα κορεσμού, με αποτέλεσμα να μειώνεται η πείνα.

Τα λιπαρά που βρίσκονται στα καρύδια, είναι τα ωμέγα-6 και ωμέγα-9 λιπαρά οξέα, που χρειάζεται το σώμα σας για να λειτουργεί σωστά. Επίσης, παίζουν σημαντικό ρόλο στην απώλεια βάρους.

Δείτε Επίσης: Γρήγορη Απώλεια Βάρους – 10 Συμβουλές Με Ασκήσεις Για Καλή Υγεία

6. Δυναμώνουν Τα Οστά

Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα που έχουν τα καρύδια, μπορούν να δυναμώσουν και να διατηρήσουν τα οστά σας υγιή. Επίσης, συμβάλλουν στην καταπολέμηση της φλεγμονής και στην προστασία από την οστεοπόρωση.

Επιπλέον, τα καρύδια περιέχουν σημαντικά μέταλλα όπως ο χαλκός, το μαγνήσιο και το μαγγάνιο που βελτιώνουν την υγεία των οστών.

7. Καθαρίζουν Το Συκώτι

Συκώτι

Τα καρύδια περιέχουν ένα αμινοξύ την L-αργινίνη, η οποία βοηθά το συκώτι να καθαρίσει. Επίσης, περιέχουν γλουταθειόνη και ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, τα οποία βοηθούν στη φυσική διαδικασία καθαρισμού του ήπατος.

Επιπλέον, η βιταμίνη Ε που περιέχουν, βοηθά στη μείωση των συμπτωμάτων της ηπατικής νόσου, η οποία έχει προκληθεί από την παχυσαρκία.

8. Μειώνουν Το Στρες

Τα καρύδια μπορούν να μειώσουν τα επίπεδα του στρες, καθώς περιέχουν ουσίες που μειώνουν την αρτηριακή πίεση και χαλαρώνουν τα αιμοφόρα αγγεία. Επίσης, περιέχουν αντιοξειδωτικά και ωμέγα-3 λιπαρά οξέα που έχουν την ικανότητα να μειώνουν και να καταπολεμούν τα επίπεδα άγχους.

9. Αυξάνουν Την Ανδρική Γονιμότητα

Το να καταναλώνετε καρύδια σε τακτική βάση, μπορεί να βελτιώσει συνολικά την ανδρική γονιμότητα, αυξάνοντας τον αριθμό των σπερματοζωαρίων.

10. Μειώνουν Τη Φλεγμονή

Φλεγμονή

Τα λιπαρά οξέα και τα αντιοξειδωτικά που περιέχουν τα καρύδια, βοηθούν στη μείωση της φλεγμονής διαφόρων ασθενειών όπως το άσθμα, η αρθρίτιδα και στη μείωση δερματικών προβλημάτων όπως το έκζεμα και τα εξανθήματα.

Προσοχή! Αποφύγετε την κατανάλωση καρυδιών εάν έχετε αλλεργία.

Μπορείτε λοιπόν να συμπεριλάβετε από σήμερα κιόλας, τα καρύδια στην καθημερινή σας διατροφή, για να αποκομίσετε όλα τα οφέλη που έχουν για την υγεία σας.




Μπορείτε να αφήνετε τα σχόλιά σας στο Thecure.gr, αλλά απαγορεύετε να είναι υβριστικά.