Κρύα Πόδια – 10 Φυσικές Θεραπείες Αντιμετώπισης

Τα κρύα πόδια, είναι ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζουν πολλοί άνθρωποι κατά την χειμερινή κυρίως περίοδο. Τα κρύα πόδια δεν είναι ασυνήθιστο φαινόμενο και μπορεί να προκληθεί λόγω άγχους ή χαμηλών θερμοκρασιών. Φυσιολογικά, τα κρύα πόδια προκαλούνται, όταν δεν φτάνει πολύ οξυγόνο και αίμα στα κύτταρα του σώματος, με αποτέλεσμα την κακή κυκλοφορία.

Τα άτομα με προβλήματα στα αιμοφόρα αγγεία έχουν χαμηλή ροή αίματος, με αποτέλεσμα να μην μεταφέρεται σωστά το οξυγόνο σε διάφορα μέρη του σώματος, γεγονός που με τη σειρά του μπορεί να οδηγήσει σε κρύα πόδια. Ποιες είναι όμως οι αιτίες και τα συμπτώματα;

Αιτίες

  • Περιφερική νευροπάθεια ή νευρική βλάβη: Η περιφερική νευροπάθεια είναι όταν τα νεύρα σταματήσουν να στέλνουν μηνύματα στον εγκέφαλο και στο νωτιαίο μυελό εξαιτίας των κατεστραμμένων νεύρων στα πόδια.
  • Περιφερική αγγειακή αρτηριακή νόσος: Είναι όταν οι αρτηρίες γίνονται στενές και μειώνεται η ροή του αίματος στα πόδια.
  • Διαβήτης: Η κακή κυκλοφορία του αίματος, που οδηγεί σε κρύα πόδια, είναι συχνή στους διαβητικούς.
  • Το φαινόμενο του Raynaud: Το φαινόμενο του Raynaud προκαλείται και πάλι από μειωμένη ροή του αίματος και αυτό οδηγεί σε κρύα πόδια.
  • Υποθερμία: Όταν το σώμα χάνει θερμότητα, μπορεί να προκαλέσει το πρόβλημα με τα κρύα πόδια αλλά και ρίγη, λόγω υποθερμίας.

Το σύνδρομο χρόνιας κόπωσης, οι ελλείψεις σε βιταμίνες και η συνεχής κατάχρηση αλκοόλ είναι μερικές αιτίες ακόμα που μπορούν να οδηγήσουν σε κρύα πόδια.

Συμπτώματα

Μερικά σημάδια που πρέπει να προσέξετε είναι:

  • Αλλαγές στο χρώμα του δέρματος.
  • Μούδιασμα ή μυρμήγκιασμα στα πόδια.
  • Ανοιχτές πληγές ή φλύκταινες (φουσκάλες).
  • Σφιχτό ή σκληρό δέρμα.
  • Μελανιασμένα πόδια.
  • Πόνος στα πόδια.
  • Αυξημένη ευαισθησία κατά την αφή.

Εάν έχετε κάποιο από τα παραπάνω συμπτώματα, αναζητήστε αμέσως ιατρική βοήθεια.

Δεδομένου ότι οι λόγοι για τα κρύα πόδια διαφέρουν από άτομο σε άτομο, για σωστή διάγνωση, συμβουλευτείτε έναν γιατρό εάν αντιμετωπίζετε συχνά αυτό το πρόβλημα. Εν τω μεταξύ, μπορείτε να δοκιμάσετε μερικές απλές φυσικές θεραπείες για να ανακουφιστείτε.

Εδώ είναι 10 φυσικές θεραπείες για να αντιμετωπίσετε το πρόβλημα με τα κρύα πόδια.

1. Μασάζ με Ζεστό Λάδι

Κάντε μασάζ στα κρύα πόδια με ζεστό λάδι

Το μασάζ με ζεστό λάδι, είναι ένας απλός και φυσικός τρόπος για να επανέλθει η κανονική θερμοκρασία στα πόδια σας, αυξάνοντας τη ροή του αίματος στα άκρα.

Επιπλέον, το κανονικό μασάζ θα σας βοηθήσει να κρατήσετε τα πόδια σας υγιή και απαλλαγμένα από πολλά είδη προβλημάτων.

  • Μπορείτε να ζεστάνετε για μερικά δευτερόλεπτα λίγο λάδι (ελαιόλαδο, λάδι καρύδας ή σησαμέλαιο).
  • Εφαρμόστε το στα κρύα πόδια σας.
  • Πιέστε απαλά και με σταθερές κινήσεις, με τα δάχτυλά των χεριών σας για να κάνετε μασάζ από τον αστράγαλο μέχρι κάτω, για 10 λεπτά.
  • Επαναλάβετε την ίδια διαδικασία με το άλλο πόδι.
  • Μετά το μασάζ, φορέστε βαμβακερές κάλτσες.
  • Μπορείτε αυτό, να το κάνετε καθημερινά πριν πάτε για ύπνο και, αν χρειαστεί, άλλη μια φορά κατά τη διάρκεια της ημέρας.

2. Υδροθεραπεία

Υδροθεραπεία για κρύα πόδια

Η υδροθεραπεία είναι μια από τους καλύτερους φυσικούς τρόπους που που μπορείτε να δοκιμάσετε για να επαναφέρετε τη ζεστασιά στα πόδια σας.

Στην υδροθεραπεία μπορείτε να χρησιμοποιήσετε καί κρύο καί ζεστό νερό. Το ζεστό νερό βοηθάει στη βελτίωση της κυκλοφορίας, ενώ το κρύο νερό βοηθά στη μείωση των συμπτωμάτων.

  • Γεμίστε 2 λεκάνες – τη μια με κρύο και την άλλη με ζεστό νερό.
  • Καθίστε κάπου αναπαυτικά και βάλτε τα πόδια σας μέσα στη λεκάνη με το κρύο νερό.
  • Στη συνέχεια, βγάλτε τα και βάλτε τα στη λεκάνη με το ζεστό νερό για 1 λεπτό.
  • Συνεχίστε τις εναλλαγές με τις δύο λεκάνες για 15 έως 20 λεπτά.
  • Καθαρίστε τα αμέσως και φορέστε ζεστές κάλτσες.
  • Επαναλάβετε τη διαδικασία μερικές φορές την ημέρα μέχρι να ανακουφιστείτε.

Σημείωση: Μπορείτε να ρίξετε στο νερό μερικές σταγόνες από έλαιο πιπερόριζας, δεντρολίβανου, μέντας ή αιθέριο έλαιο κυπαρισσιού.

3. Ασκήσεις Ποδιών

Ασκήσεις για τα κρύα πόδια

Η ασκήσεις των ποδιών, είναι απαραίτητες για τη σωστή κυκλοφορία του αίματος και για να κρατάτε τα πόδια σας ζεστά. Για παράδειγμα, μπορείτε να περπατήσετε εναλλάξ στα δάχτυλα των ποδιών σας για 10 έως 15 λεπτά. Δείτε μερικές ακόμη ασκήσεις:

Άσκηση ποδιών # 1

Ανασηκωθείτε με τα δάχτυλα των ποδιών σας για 1 λεπτό και στη συνέχεια να κατεβαίνετε σιγά-σιγά ακουμπώντας τη φτέρνα στο έδαφος. Επαναλάβετε τη διαδικασία για 10 λεπτά.

Άσκηση ποδιών # 2

Όταν κάθεστε, κάντε δεξιόστροφες και αριστερόστροφες κινήσεις των ποδιών σας για 10 έως 20 φορές.

Άσκηση ποδιών # 3

Χρησιμοποιήστε τα δάχτυλα των ποδιών σας για να σηκώσετε ένα κομμάτι ύφασμα ή κάποιο άλλο αντικείμενο από το πάτωμα. Επαναλάβετε αρκετές φορές.

Όταν αισθάνεστε τα πόδια σας κρύα, εκτελέστε οποιαδήποτε από αυτές τις ασκήσεις για να τα ζεστάνετε.

4. Αλάτι Epsom

Αλάτι epsom για κρύα πόδια

Ένας άλλος απλός τρόπος για να ζεστάνετε τα πόδια σας είναι με το αλάτι Epsom. Η θερμότητα του ζεστού νερού, έχει σαν αποτέλεσμα τη ζέστη, ενώ το θειικό μαγνήσιο που υπάρχει στο αλάτι Epsom παρέχει μαγνήσιο στο σώμα.

Η έλλειψη μαγνησίου είναι μία από τις αιτίες που προκαλούν κρύα πόδια και χέρια.

  • Ρίξτε ½ φλιτζάνι αλάτι Epsom σε μια μικρή λεκάνη γεμάτη με ζεστό νερό.
  • Ανακατέψτε καλά μέχρι να διαλυθεί το αλάτι.
  • Αφήστε τα πόδια σας μέσα για 15 έως 20 λεπτά.
  • Επαναλάβετε αυτή τη διαδικασία δύο φορές την εβδομάδα.

5. Τζίντζερ

Το τζίντζερ βοηθάει στην κυκλοφορία του αίματος και αντιμετωπίζει το πρόβλημα με τα κρύα άκρα των δαχτύλων. Μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε γιατί ανεβάζει τη θερμοκρασία του σώματος, ενώ μειώνει και τους θρόμβους στο αίμα.

  • Σιγοβράστε 1 κουταλιά της σούπας τζίντζερ σε φέτες, σε 2 φλιτζάνια νερό για 10 λεπτά. Για να γίνει πιο έντονο, προσθέστε λίγο μέλι και να το πίνετε 2 ή 3 φορές την ημέρα.
  • Βράζουμε σε μια κατσαρόλα μια χούφτα φέτες τζίντζερ. Αφήστε τες να κρυώσουν και στη συνέχεια, βάλτε τα πόδια σας μέσα στο διάλυμα για 15 λεπτά, δύο φορές την ημέρα.
  • Μια άλλη επιλογή είναι να πάρετε συμπληρώματα διατροφής με τζίντζερ, αφού συμβουλευτείτε πρώτα τον γιατρό σας.

6. Πράσινο Τσάι

Το πράσινο τσάι θεωρείται πολύτιμη φυσική θεραπεία για κρύα πόδια. Βελτιώνει τη λειτουργία των αγγείων που μεταφέρουν το αίμα στο σώμα και κατ’επέκταση στα πόδια.

Να πίνετε 2 με 3 φλιτζάνια πράσινο τσάι την ημέρα. Για να φτιάξετε το πράσινο τσάι, προσθέστε 1 κουταλάκι του γλυκού φύλλα πράσινου τσαγιού σε ένα φλιτζάνι ζεστό νερό και σκεπάστε το για 5 λεπτά. Προσθέστε και λίγο μέλι για καλύτερη γεύση.
Μπορείτε επίσης να βάλετε 3 ή 4 φακελάκια πράσινου τσαγιού σε ένα μεγάλο δοχείο με ζεστό νερό για 10 λεπτά. Αφαιρέστε τα φακελάκια του τσαγιού και βάλτε τα πόδια σας μέσα σε αυτό για 10 λεπτά. Επαναλάβετε δύο φορές την ημέρα.

7. Πιπέρι Καγιέν για Κρύα Πόδια

Πιπέρι καγιέν για τα κρύα πόδια

Το πιπέρι καγιέν περιέχει μια ουσία που ονομάζεται καψαϊκίνη, η οποία βοηθά στη βελτίωση της ροής του αίματος σε όλο το σώμα, συμπεριλαμβανομένων και των ποδιών σας. Θα σας βοηθήσει να διατηρήσετε τα πόδια σας ζεστά και να αποφύγετε συμπτώματα όπως οίδημα και μυρμήγκιασμα στα πόδια.

  • Απλώστε ομοιόμορφα 1 κουταλάκι του γλυκού πιπέρι καγιέν σε ένα ζευγάρι χοντρές κάλτσες. Φορέστε ένα λεπτό ζευγάρι κάλτσες και στη συνέχεια τοποθετήστε επάνω τους, τις χοντρές κάλτσες όπου έχετε απλώσει το πιπέρι καγιέν.
  • Μπορείτε επίσης να κάνετε μασάζ στα πέλματα των ποδιών σας με μια κρέμα που περιέχει καψαϊκίνη.
  • Μια άλλη επιλογή είναι να πάρετε ένα συμπλήρωμα διατροφής, αφού συμβουλευτείτε πρώτα τον γιατρό σας.

8. Περπατήστε στο Γρασίδι

Περπατήστε στο γρασίδι εάν έχετε κρύα πόδια

Το να περπατάτε ξυπόλητοι στο γρασίδι νωρίς το πρωί είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να τονωθεί η κυκλοφορία του αίματος στα πόδια σας. Αυτή η απλή άσκηση είναι πολύ καλή για τα κρύα πόδια. Επιπλέον, το περπάτημα ενισχύει και τεντώνει τους μύες, τους τένοντες και τους συνδέσμους στα πόδια, τους αστραγάλους και τις γάμπες.

Επιπλέον, όταν περπατάτε ξυπόλητοι στο γρασίδι και ο συνδυασμός με τον ήλιο, παράγει το σώμα σας βιταμίνη D. Η χαμηλή βιταμίνη D αυξάνει την πιθανότητα να έχετε κρύα χέρια και πόδια.

Ξεκινήστε την ημέρα σας περπατώντας ξυπόλητοι στο γρασίδι για 30 λεπτά για να απολαύσετε τη βόλτα σας και να έχετε το αποτέλεσμα που θέλετε και στην υγεία σας γενικά, ειδικά εάν πάσχετε από αναιμία.

9. Αυξήστε την Πρόσληψη Σιδήρου

Τρώτε μήλα για τα κρύα πόδια

Όσοι πάσχουν από αναιμία και ανεπάρκεια σιδήρου συχνά έχουν κρύα χέρια και πόδια. Αυτό συμβαίνει επειδή το αίμα, όπου το επίπεδο αιμοσφαιρίνης είναι χαμηλό, δεν μπορεί να παρέχει σωστά οξυγόνο σε διάφορα όργανα και ιστούς του σώματος.

Οι γυναίκες ηλικίας 19 έως 50 ετών χρειάζονται 18 mg σιδήρου καθημερινά, ενώ οι άνδρες της ίδιας κατηγορίας ηλικίας χρειάζονται 8 mg ημερησίως.

  • Για να καταπολεμήσετε την ανεπάρκεια σιδήρου, να τρώτε τροφές πλούσιες σε σίδηρο, όπως μήλα, φακές, συκώτι, κόκκινο κρέας, σπανάκι, αλεύρι σόγιας, τοφού, αμύγδαλα, αποξηραμένα βερίκοκα, ελιές, στρείδια και σπαράγγια.
  • Μπορείτε να επιλέξετε να πάρετε ένα συμπλήρωμα σιδήρου, αφού συμβουλευτείτε τον γιατρό σας για τη σωστή δοσολογία. Οι υψηλές δόσεις σιδήρου μπορεί να είναι επιβλαβείς για τον οργανισμό σας.

10. Φάτε Τροφές Πλούσιες σε Μαγνήσιο

Για τα κρύα πόδια φάτε τροφές πλούσιες σε μαγνήσιο

Το μαγνήσιο είναι ένα σημαντικό μέταλλο του οργανισμού που απαιτείται για την καλή κυκλοφορία και απορρόφηση της βιταμίνης D. Χωρίς αρκετό μαγνήσιο, είναι πιθανότερο να αντιμετωπίζετε το πρόβλημα με τα κρύα πόδια και τα χέρια.

Το σώμα δεν μπορεί να αποθηκεύσει μαγνήσιο για πολύ καιρό, γι ‘αυτό είναι απαραίτητο να συμπεριλάβετε τροφές πλούσιες σε μαγνήσιο στη διατροφή σας.

Οι ενήλικες γυναίκες χρειάζονται μέχρι και 300 mg μαγνησίου ημερησίως, ενώ οι άνδρες χρειάζονται έως 400 mg ημερησίως.

  • Μερικές καλές πηγές πλούσιων τροφών σε μαγνήσιο είναι το σπανάκι, τα γογγύλια, η μουστάρδα, το μπρόκολο, τα φύκια, το αβοκάντο, τα αγγούρια, τα πράσινα φασόλια, οι ψητές πατάτες, τα δημητριακά ολικής αλέσεως, οι κολοκυθόσπροι, το σουσάμι και τα αμύγδαλα.
  • Μπορείτε να επιλέξετε να πάρετε συμπλήρωμα διατροφής με μαγνήσιο, αφού συμβουλευτείτε πρώτα τον γιατρό σας.

Χρήσιμες Συμβουλές

  • Όταν κάθεστε σε μια καρέκλα, μην αφήνετε τα πόδια σας να κρέμονται χωρίς στήριξη. Τοποθετήστε ένα σκαμπό κάτω από τα πόδια σας για να τα στηρίξετε.
  • Δοκιμάστε να κάνετε αερόβιες ασκήσεις, όπως τρέξιμο, πεζοπορία και ποδηλασία, για να τονώσετε τη κυκλοφορία στο αίμα για να μην έχετε κρύα πόδια.
  • Κατά τους χειμερινούς μήνες, να φοράτε ζεστές κάλτσες για να κρατάτε τα πόδια σας άνετα και ζεστά.
  • Οι θερμαντήρες ποδιών που ενεργοποιούνται με αέρα μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν για να κρατούν τα πόδια σας ζεστά.
  • Εάν καπνίζετε, σταματήστε το κάπνισμα καθώς μπορεί να προκαλέσει κακή κυκλοφορία του αίματος.
  • Συμπεριλάβετε στη διατροφή σας τροφές πλούσιες σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, όπως σολομό, καρύδια, λιναρόσποροι, κολοκυθόσποροι και άλλα, για να αποτρέψετε την κακή κυκλοφορία.
  • Επίσης, οι εναλλακτικές θεραπείες όπως η γιόγκα και ο βελονισμός είναι καλές επιλογές.
  • Διατηρήστε τον έλεγχο της χοληστερόλης, της αρτηριακής πίεσης και του σακχάρου στο αίμα σας.

Οι παραπάνω φυσικοί τρόποι θεραπείας για τα κρύα πόδια, ελπίζουμε ότι θα βοηθήσουν στην επίλυση του προβλήματός σας και θα σας ανακουφίσουν. Επειδή οι λόγοι που προκαλούν τα κρύα πόδια διαφέρουν από άτομο σε άτομο, θα πρέπει να συμβουλευτείτε το γιατρό σας για να σας πει εάν όντως αντιμετωπίζετε αυτό το πρόβλημα.




Μπορείτε να αφήνετε τα σχόλιά σας στο Thecure.gr, αλλά απαγορεύετε να είναι υβριστικά.