Μπύρα – Ιδιότητες, Διατροφική Αξία Και Οφέλη Για Την Υγεία

Η μπύρα είναι ένα από τα πιο γνωστά αλκοολούχα ποτά που υπάρχουν στον κόσμο. Ιδιαίτερα στη χώρα μας, το καλοκαίρι, η κατανάλωση βρίσκεται σε πολύ υψηλά επίπεδα. Η μπύρα παρασκευάζεται με τη διαδικασία της σακχαροποίησης. Κατά την σακχαροποίηση, η βύνη θρυμματίζεται και μπαίνει σε ζεστό νερό, όπου του δίνει χρώμα και γεύση. Το νερό σε αυτή τη φάση ονομάζεται γλεύκος. Στο γλεύκος, προστίθεται λυκίσκος, ο οποίος το πικρίζει και του δίνει άρωμα. Αφού κρυώσει και μεταφερθεί σε δοχεία, αρχίζει και η διαδικασία της ζύμωσης. Κατά τη ζύμωση και αφού προστεθεί η μαγιά, παράγεται  διοξείδιο του άνθρακα και αλκοόλ. Έπειτα, η μπύρα ενανθρακώνεται και τέλος εμφιαλώνεται.

Η μπύρα έχει μακρά ιστορία που ξεκινάει από το 9.500 π.Χ., την πρώιμη νεολιθική περίοδο. Επίσης, ιστορικά, αναφέρεται ότι η μπύρα υπήρξε και στην αρχαία Αίγυπτο και την Μεσοποταμία. Οι Βαβυλώνιοι επίσης, έφτιαχναν μπύρα, ενώ αναφέρεται ότι είχαν περίπου 20 διαφορετικούς τύπους μπύρας. Και οι Ρωμαίοι έπιναν μπύρα. Αν και προτιμούσαν το κρασί, ορισμένα μέρη της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας ήταν γνωστά ότι κατανάλωναν αρκετή ποσότητα μπύρας.

Κατά τη διάρκεια του Μεσαίωνα, τα μοναστήρια παρήγαγαν μπύρα και μερικοί μοναχοί, έπιναν μέχρι και 5 λίτρα μπύρας την ημέρα. Στην σημερινή εποχή, χώρες όπως η Γερμανία, η Αυστρία και η Ιρλανδία, βρίσκονται μέσα στις κορυφαίες χώρες του κόσμου σε κατανάλωση μπύρας, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (Π.Ο.Υ).

Η διατροφική αξία της μπύρας είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακή. Περιέχει λυκίσκο, κριθάρι, μαγιά και νερό. Έχει 45 θερμίδες (ανά 100 ml), χωρίς λιπαρά, χωρίς χοληστερόλη, ενώ περιέχει θρεπτικά συστατικά όπως β-γλυκάνη (διαλυτή ίνα), μαγνήσιο, σελήνιο, κάλιο, φώσφορο, βιοτίνη, χρώμιο και βιταμίνες Β όπως η βιταμίνη Β6, η βιταμίνη Β12 και το φολικό οξύ.

Τα αλκοολούχα ποτά μπορούν να βλάψουν διάφορα όργανα του σώματος όταν δεν καταναλώνονται με μέτρο, όπως την καρδιά, το συκώτι και τον εγκέφαλο. Η υπερβολική κατανάλωση, μπορεί να οδηγήσει μακροπρόθεσμα, ακόμη και στο θάνατο.

Παρ’όλα αυτά όμως, η μπύρα έχει πολλά οφέλη όταν καταναλώνεται με μέτρο και μπορεί να βελτιώσει τη συνολική υγεία μας με πολλούς διαφορετικούς τρόπους.

Εδώ είναι τα 10 οφέλη που έχει η μπύρα για την υγεία.

1. Μειώνει Τον Κίνδυνο Καρδιακής Νόσου

Μειώνει Τον Κίνδυνο Καρδιακής Νόσου

Σύμφωνα με έρευνα του Χάρβαρντ, η μπύρα μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων κατά περίπου 20-40%. Σε μια άλλη έρευνα που πραγματοποιήθηκε, η μέτρια κατανάλωση μπύρας μειώνει τον κίνδυνο καρδιακής νόσου.

Αυτό οφείλεται κυρίως στη β-γλυκάνη (διαλυτή ίνα) που υπάρχει στη μπύρα και μειώνει την «κακή» χοληστερόλη (LDL), στο αίμα. Εάν πίνετε τακτικά μια μικρή ποσότητα μπύρας, αυξάνονται τα επίπεδα της «καλής» χοληστερόλης (HDL), η οποία με τη σειρά της μειώνει τη πιθανότητα σκλήρυνσης των αρτηριών και την πήξη του αίματος, δύο βασικές αιτίες που οδηγούν σε καρδιακά προβλήματα.

Επίσης, η μπύρα έχει πολυφαινόλες, τα οποία είναι αντιοξειδωτικά και συμβάλουν στη βελτίωση της υγείας της καρδιάς.

2. Μειώνει Τις Πέτρες Στα Νεφρά

Η μπύρα, μπορεί επίσης να μειώσει τις πέτρες στα νεφρά. Σε μια μελέτη που έγινε στη Φινλανδία, διαπιστώθηκε ότι η μέτρια κατανάλωση μπύρας καθημερινά, μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο σχηματισμού λίθων κατά 40%.

Η μπύρα περιέχει πολύ νερό (περίπου 93%) και συμβάλει στη διατήρηση της καλής λειτουργίας των νεφρών, ενώ απομακρύνει και τις βλαβερές τοξίνες από τον οργανισμό.

Επίσης, έχει διουρητική δράση και δεν προκαλέσει αφυδάτωση, η οποία είναι μια από τις κύριες αιτίες για την εμφάνιση πέτρας στα νεφρά.

3. Ενισχύει Την Υγεία Του Εγκεφάλου

Σε μια έρευνα που έγινε για την υγεία του εγκεφάλου, διαπιστώθηκε ότι η μπύρα, μειώνει τα προβλήματα που έχουν σχέση με τη μνήμη, σε άτομα μεγαλύτερης ηλικίας, κατά 23%.

Η μέτρια κατανάλωση μπύρας, μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης της νόσου του Αλτσχάιμερ και της άνοιας, επειδή ενεργοποιεί την ανάπτυξη νέων εγκεφαλικών κυττάρων.

Επίσης, η μπύρα αυξάνει την ικανότητα συγκέντρωσης, βελτιώνοντας με αυτό τον τρόπο και τη μνήμη.

4. Προστατεύει Από Το Εγκεφαλικό Επεισόδιο

Προστατεύει Από Το Εγκεφαλικό Επεισόδιο

Αρκετές μελέτες που έχουν γίνει στην Αμερική, έδειξαν όσοι καταναλώνουν μέτριες ποσότητες μπύρας, έχουν λιγότερες πιθανότητες να πάθουν εγκεφαλικό επεισόδιο έως και 50% σε σύγκριση με αυτούς που δεν πίνουν.

Σύμφωνα πάλι με το Χάρβαρντ, οι μέτριες ποσότητες κατανάλωσης μπύρας καθημερινά, μειώνει τις πιθανότητες να δημιουργηθούν θρόμβοι στο αίμα, οι οποίοι εμποδίζουν τη ροή αίματος στην καρδιά, τον αυχένα και τον εγκέφαλο.

Αυτοί οι θρόμβοι, μπορεί να προκαλέσουν ισχαιμικό εγκεφαλικό επεισόδιο. Ωστόσο, όταν πίνετε λίγη μπύρα, οι αρτηρίες γίνονται ευέλικτες και βελτιώνεται σημαντικά η ροή του αίματος.

5. Δυναμώνει Τα Οστά

Η μπύρα περιέχει μεγάλες ποσότητες πυρίτιου, ένα φυσικό στοιχείο που έχει σχέση με την καλή υγεία και ενδυνάμωση των οστών. Το πυρίτιο, έχει βρεθεί ότι αυξάνει την οστική πυκνότητα και βελτιώνει την αντοχή των οστών.

Σύμφωνα με μια μελέτη που πραγματοποιήθηκε το 2009, τα άτομα μεγάλης ηλικίας που κατανάλωναν μέτριες ποσότητες μπύρας καθημερινά, είχαν μεγαλύτερη οστική πυκνότητα. Ωστόσο, η μπύρα σε μεγάλες ποσότητες, αποδυναμώνει τα οστά και αυξάνει τις πιθανότητες πρόκλησης καταγμάτων.

6. Προλαμβάνει Τον Καρκίνο Του Προστάτη

Η μπύρα, έχει και αντικαρκινικά οφέλη, όταν καταναλώνεται με μέτρο. Περιέχει ένα συστατικό που βρίσκεται στον λυκίσκο και ονομάζεται ξανθοχουμόλη (Xn), ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό που είναι γνωστό για τις αντικαρκινικές του ιδιότητες και φαίνεται ότι μπορεί να εμποδίσει την εμφάνιση καρκίνου του προστάτη.

Επίσης, είναι γνωστό ότι μειώνονται οι πιθανότητες εμφάνισης καρκίνου του μαστού.

7. Μειώνει Τον Κίνδυνο Για Διαβήτη

Μειώνει Τον Κίνδυνο Για Διαβήτη

Η μπύρα, όταν καταναλώνεται με μέτρο, μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο ασθενειών όπως ο διαβήτης, σύμφωνα με αρκετές μελέτες που έχουν γίνει. Η αλκοόλη που υπάρχει στην μπύρα αυξάνει την ευαισθησία στην ινσουλίνη, που σημαίνει ότι μειώνεται ο κίνδυνος για διαβήτη.

Σύμφωνα με μελέτη του Χάρβαρντ που έγινε το 2011 στους μεσήλικες άνδρες, διαπιστώθηκε ότι όσοι έπιναν μία έως δύο μπύρες καθημερινά, μείωσαν κατά 25% τις πιθανότητες εμφάνισης διαβήτη τύπου 2.

Ωστόσο, εάν έχετε διαβήτη, πρέπει να πίνετε μπύρες με χαμηλούς υδατάνθρακες. Επίσης έχει Η μπύρα περιέχει διαλυτές φυτικές ίνες, οι οποίες είναι σημαντικές για το διατροφικό πλάνο που έχουν φτιάξει όσοι πάσχουν από διαβήτη.

8. Μειώνει Τον Κίνδυνο Για Αλτσχάιμερ

Οι επιστήμονες από Πανεπιστήμιο του Σικάγο, ανέλυσαν διάφορες μελέτες και κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι όσοι έπιναν μέτριες ποσότητες μπύρας, είχαν λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσουν Αλτσχάιμερ και άλλες μορφές άνοιας.

Αυτό, μπορεί να οφείλεται στο πυρίτιο που υπάρχει στη μπύρα, το οποίο προστατεύει τον εγκέφαλο από τις βλαβερές συνέπειες του αλουμινίου.

Οι υψηλές ποσότητες αλουμινίου στο σώμα, είναι μία από τις πιθανές αιτίες που οδηγούν στο Αλτσχάιμερ. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι όσοι δεν πίνουν, θα πρέπει να αρχίσουν να πίνουν μπύρα για να μειώσουν τον κίνδυνο εμφάνισης του Αλτσχάιμερ.

9. Ενυδατώνει Το Δέρμα

Η μπύρα, θεωρείται ότι κάνει καλό στο δέρμα, επειδή περιέχει βιταμίνες και μαγιά. Επίσης, ενυδατώνει το πρόσωπο και το δέρμα από μέσα και βοηθά στη διατήρηση της ισορροπίας του pH στο δέρμα.

Οι Αρχαίοι Αιγύπτιοι, σύμφωνα με αναφορές που έχουν γίνει, έκανα μπάνιο με μπύρα για να ενυδατώσουν το δέρμα τους. Επίσης, είναι πλούσια σε νερό, με αποτέλεσμα να απομακρύνει τις τοξίνες από το δέρμα, ενώ δίνει παράλληλα μια φυσική λάμψη στο δέρμα.

Γεμίστε τη μπανιέρα σας με ζεστό νερό και ρίξτε μέσα 2 φλιτζάνια μπύρα. Μείνετε μέσα στο νερό για 15 έως 20 λεπτά. Αυτό, θα σας βοηθήσει να χαλαρώσετε και θα απομακρυνθούν οι τοξίνες από το δέρμα σας.

10. Μαλακώνει Τα Μαλλιά

Μαλακώνει Τα Μαλλιά

Η μπύρα περιέχει βιταμίνη Β, η οποία μαλακώνει τα μαλλιά. Ρίξτε μια μικρή ποσότητα μπύρας στα μαλλιά σας και αφήστε την για πολύ λίγο. Έπειτα, ξεπλύνετε τα μαλλιά σας για να φύγει τελείως η μυρωδιά. Αυτή η μέθοδος θα κάνει πιο μαλακά και λαμπερά τα μαλλιά σας.

Η μπύρα είναι επίσης αποτελεσματική και για την αντιμετώπιση της πιτυρίδας. Ξεπλύνετε τα μαλλιά σας με ένα μπουκάλι μπύρας δύο έως τρεις φορές την εβδομάδα και σύντομα θα εξαφανιστεί το πρόβλημα με την πιτυρίδα.

Πόση Μπύρα Πρέπει Να Πίνετε Την Ημέρα

Η μπύρα μπορεί να βελτιώσει την υγεία σας (όταν καταναλώνεται με μέτρο), να ενισχύσει το ανοσοποιητικό σας σύστημα και να βοηθήσει στην πρόληψη πολλών ασθενειών. Ωστόσο, εάν νομίζετε ότι όσο περισσότερο πίνετε, τόσο καλύτερο είναι για την υγεία σας, τότε κάνετε λάθος.

Εάν καταναλώνετε υπερβολική ποσότητα μπύρας, δεν θα έχετε ως αποτέλεσμα την βελτίωση της υγείας σας.

Σύμφωνα με τους επιστήμονες θα πρέπει:

  • Να πίνετε με μέτρο και να πίνετε μεταξύ μιας και τριών μονάδων την ημέρα
  • Να τρώτε υγιεινά.
  • Οι άντρες μπορούν να πίνουν έως και 21 μπύρες την εβδομάδα, ενώ οι γυναίκες μπορούν να πίνουν έως και 14 μπύρες την εβδομάδα. Το κατώτατο όριο είναι 1-3 μπύρες την ημέρα.

Η μπύρα είναι ένα από τα πιο διάσημα ποτά στον κόσμο. Αυτό το αλκοολούχο ποτό έχει πολλά οφέλη για την υγεία και μπορεί να αποτρέψει κάποιες ασθένειες εάν καταναλώνεται με μέτρο.

Προσοχή! Οι γυναίκες που είναι έγκυες ή θηλάζουν δεν πρέπει να πίνουν αλκοολούχα ποτά, συμπεριλαμβανομένης και της μπύρας.




Μπορείτε να αφήνετε τα σχόλιά σας στο Thecure.gr, αλλά απαγορεύετε να είναι υβριστικά.