Οσφυαλγία – Αιτίες, Συμπτώματα Και Φυσική Θεραπεία

Η οσφυαλγία είναι ένα πρόβλημα υγείας που αντιμετωπίζουν πολλοί άνθρωποι όλων των ηλικιών. Ο πόνος είναι συνήθως ήπιος ή και μέτριος, αλλά σε ορισμένες περιπτώσεις είναι έντονος και δεν μπορείτε να κάνετε ούτε τις πιο απλές κινήσεις. Ο πόνος που εμφανίζεται χαμηλά κυρίως στην πλάτη, μπορεί να ταλαιπωρήσει οποιονδήποτε, από κάποιον που κάνει καθιστική δουλειά μέχρι αυτόν που κάνει χειρωνακτική εργασία.

Αιτίες Που Προκαλούν Οσφυαλγία

Σε ορισμένες περιπτώσεις, η αιτία μπορεί να παραμείνει άγνωστη. Ωστόσο, οι πιο κοινές αιτίες που μπορεί να οδηγήσουν σε οσφυαλγία είναι:

  • Μυϊκή ένταση
  • Ακατάλληλη διατροφή
  • Απότομη κίνηση
  • Βάρος
  • Ηλικία (οι ηλικιωμένοι επηρεάζονται περισσότερο από τον πόνο στην πλάτη)
  • Έλλειψη άσκησης ή δραστηριότητας
  • Αρθρίτιδα
  • Υπερβολική σωματική εργασία
  • Κακή στάση του σώματος
  • Εγκυμοσύνη



Συμπτώματα Οσφυαλγίας

Τα συμπτώματα είναι συνήθως ήπια έως μέτρια. Για τα συμπτώματα που είναι έντονα, ζητήστε αμέσως ιατρική βοήθεια. Μερικά από τα πιο γνωστά συμπτώματα που έχει η οσφυαλγία είναι:

  • Πόνος χαμηλά στη μέση
  • Πόνος γύρω από τους γοφούς
  • Μούδιασμα γύρω από την πλάτη και τους γλουτούς
  • Σε ορισμένες περιπτώσεις, ο πόνος εκτείνεται στα πόδια και τα γόνατα
  • Ο πόνος επιδεινώνεται όταν κάθεστε για πολλές ώρες
  • Μειωμένη ευελιξία της σπονδυλικής στήλης
  • Δυσκολία στον ύπνο

Δείτε Επίσης: Πόνος Στο Γόνατο – 10 Τρόποι Φυσικής Αντιμετώπισης

Το πρόβλημα αυτό, μπορεί να σας εμποδίζει να κάνετε κάποιες δραστηριότητες. Οι φυσικές θεραπείες μπορούν να σας παρέχουν γρήγορη ανακούφιση από τον πόνο.

Εδώ είναι 10 απλές συμβουλές για να θεραπεύσετε την οσφυαλγία με φυσικό τρόπο.

1. Τζίντζερ

Τζίντζερ για την οσφυαλγία

Η ρίζα του τζίντζερ, η οποία χρησιμοποιείται για να αντιμετωπίσουμε τον εμετό, μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί και για να θεραπεύσετε την οσφυαλγία. Οι αντιφλεγμονώδεις ουσίες που περιέχει το τζίντζερ μπορούν να σας ανακουφίσουν από τον πόνο.

  • Κόψτε 4 έως 6 λεπτές φέτες από φρέσκια ρίζα τζίντζερ και βάλτε τις μέσα σε 1 ½ φλιτζάνι με νερό. Το σιγοβράζετε σε χαμηλή φωτιά για 10 έως 15 λεπτά. Αφήστε το μείγμα να κρυώσει (να πάρει την θερμοκρασία δωματίου) και στραγγίξτε το. Προσθέστε μέλι και στη συνέχεια πιείτε το. Μπορείτε να πιείτε αυτό το τσάι τζίντζερ δύο ή τρεις φορές την ημέρα για λίγες μέρες ή μέχρι να δείτε βελτίωση.
  • Μπορείτε επίσης να φτιάξετε ένα τσάι με βότανα με ½ κουταλάκι του γλυκού μαύρο πιπέρι, ½ του γλυκού γαρύφαλλο και 1 κουταλάκι του γλυκού σκόνη τζίντζερ.

2. Φύλλα Βασιλικού

Τα φύλλα βασιλικού μπορούν επίσης να σας βοηθήσουν να θεραπεύσετε την οσφυαλγία.

  1. Προσθέστε 8 με 10 φύλλα βασιλικού σε ένα φλιτζάνι με νερό και βράστε το έως ότου το νερό μειωθεί στη μισή ποσότητα.
  2. Το αφήνετε να κρυώσει (να πάρει την θερμοκρασία δωματίου) και στη συνέχεια προσθέτετε μια πρέζα αλάτι.
  3. Για τον ήπιο πόνο, μπορείτε να πίνετε αυτό το ρόφημα μία φορά την ημέρα. Για τον έντονο πόνο, να το πίνετε δύο φορές την ημέρα.

3. Σπόροι Παπαρούνας

Οι σπόροι παπαρούνας είναι ένα άλλος τρόπος φυσικής θεραπείας για την οσφυαλγία.

  1. Λιώστε ένα φλιτζάνι με σπόρους παπαρούνας και καραμέλα.
  2. Καταναλώστε δύο κουταλάκια του γλυκού από αυτό το μείγμα δύο φορές την ημέρα, μαζί από ένα ποτήρι γάλα.

4. Φυτικό Λάδι

Ελαιόλαδο για να αντιμετωπίσετε την οσφυαλγία

Το να κάνετε μασάζ στην πλάτη σας με ένα φυτικό λάδι, μπορεί να χαλαρώσει τους μύες σας και να σας ανακουφίσουν από τον πόνο που προκαλεί η οσφυαλγία. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε οποιοδήποτε φυτικό λάδι όπως το έλαιο ευκαλύπτου, το έλαιο μέντας, το αμυγδαλέλαιο, το ελαιόλαδο ή το λάδι καρύδας.

  1. Ζεσταίνετε λίγο το λάδι που θέλετε να χρησιμοποιήσετε και κάνετε απαλό μασάζ στο σημείο όπου πονάτε. Για παράδειγμα, ζεσταίνετε 1 κουταλιά της σούπας ελαιόλαδο και κάνετε μασάζ στην πλάτη σας, μια φορά την ημέρα. Μπορείτε να το αφήσετε και όλο το βράδυ.
  2. Ακολουθήστε αυτή τη διαδικασία μέχρι να δείτε τα αποτελέσματα που θέλετε.

5. Σκόρδο

Το σκόρδο είναι ένα άλλο φυσικό συστατικό που μπορεί να θεραπεύσει την οσφυαλγία. Μπορείτε απλά να τρώτε δύο με τρεις σκελίδες σκόρδο κάθε πρωί μετά το πρωινό σας γεύμα. Μπορείτε επίσης να κάνετε μασάζ στην πλάτη σας με λάδι σκόρδου.

  1. Για να φτιάξετε λάδι σκόρδου, ζεσταίνετε λίγο λάδι καρύδας, μουστάρδας ή σησαμέλαιο σε χαμηλή φωτιά και στη συνέχεια προσθέτετε 8 με 10 σκελίδες σκόρδου. Ανακατέψτε το σκόρδο μέχρι να γίνει καφέ χρώμα. Στραγγίξτε το λάδι και αφήστε το να κρυώσει.
  2. Κάντε απαλό μασάζ με το μείγμα λαδιού στην περιοχή όπου πονάτε. Αφήστε το για λίγη ώρα και στη συνέχεια κάντε μπάνιο σε ζεστό νερό.



6. Σιτάρι

Το σιτάρι έχει αναλγητικές ιδιότητες, λόγω των ουσιών που περιέχει, με αποτέλεσμα να μειώνεται ο πόνος που προκαλεί η οσφυαλγία.

  1. Βάλτε μέσα σε ένα μπολ με νερό, μια χούφτα σιταριού και αφήστε το όλο το βράδυ.
  2. Το πρωί, το λιώνετε και το ανακατεύετε μαζί με κόλιανδρο. Στη συνέχεια, προσθέστε ένα φλιτζάνι γάλα και βράστε το για λίγα λεπτά μέχρι να δέσει καλά.
  3. Μπορείτε να το πίνετε δύο φορές την ημέρα.

7. Παγοθήκες

Οι παγοθήκες, είναι αποτελεσματικές για τη μείωση του πόνου και του πρηξίματος από την οσφυαλγία. Εάν δεν έχετε πάγο, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μια συσκευασία από κατεψυγμένα λαχανικά.

  1. Βάλτε ένα μπολ με θρυμματισμένο πάγο σε μια πλαστική σακούλα και τυλίξτε το σε μια πετσέτα. Βάλτε το στην πληγείσα περιοχή για 10 έως 15 λεπτά.
  2. Κάντε το αυτό πολλές φορές μέσα στη μέρα, περιμένοντας μισή ώρα πριν την επόμενη εφαρμογή.
  3. Μπορείτε επίσης να βάλετε και ζεστές κομπρέσες για να μειώσετε την οσφυαλγία.

8. Άλατα Epsom

Τα άλατα Epsom μπορούν να απαλύνουν τον πόνο και να μειώσουν τη φλεγμονή από την οσφυαλγία.

  • Ανακατέψτε το αλάτι Epsom με ζεστό νερό για να φτιάξετε ένα παχύ μείγμα. Βάλτε μια πετσέτα μέσα σε αυτό και στίψτε την πετσέτα καλά για να φύγει το πολύ νερό. Βάλτε το στην πλάτη σας, κοντά και γύρω από την περιοχή όπου πονάτε. Η θερμότητα από την πετσέτα θα μειώσει κάπως τον πόνο.
  • Μπορείτε επίσης να προσθέσετε δύο φλιτζάνια αλάτι Epsom μέσα στη μπανιέρα σας και να μπείτε για μισή ώρα.

9. Τσάι Χαμομήλι

Θεραπεύστε την οσφυαλγία με τσάι χαμομήλι

Ένα ζεστό φλιτζάνι τσάι χαμομηλιού θα χαλαρώσει τους μυϊκούς ιστούς από την ένταση, που μπορεί να ευθύνονται για την οσφυαλγία. Μπορεί να είναι η αιτία ή ακόμη και σύμπτωμα. Μπορείτε να αγοράσετε τσάι χαμομηλιού ή να φτιάξετε το δικό σας.

  1. Προσθέστε μια κουταλιά της σούπας με λουλούδια από χαμομήλι σε ένα φλιτζάνι καυτό νερό και αφήστε τα μέσα για 10 λεπτά.
  2. Μπορείτε να πίνετε ένα έως τρία φλιτζάνια την ημέρα.

10. Γάλα

Το γάλα είναι πλούσιο σε ασβέστιο, το οποίο χρειάζεται το σώμα σας για να έχετε δυνατά και υγιή οστά. Όταν το σώμα σας παίρνει την κατάλληλη ποσότητα ασβεστίου, τότε μπορεί να σας βοηθήσει στην ανακούφιση του πόνου αλλά και στην θεραπεία. Επίσης, μπορεί να μειώσει την πιθανότητα να πάθετε οσφυαλγία.

  • Να πίνετε γάλα τακτικά. Μπορείτε να προσθέσετε λίγο μέλι για να το κάνετε πιο γλυκό.

Το γάλα έχει αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες και αυτό, το καθιστά έναν από τους ευκολότερους και πιο αποτελεσματικούς τρόπους αντιμετώπισης του πόνου στην πλάτη.

Χρήσιμες Συμβουλές

  • Αποφύγετε τροφές όπως ζάχαρη, γαλακτοκομικά προϊόντα και κόκκινο κρέας, αφού είναι γνωστό ότι προκαλούν φλεγμονή, η οποία μπορεί να επιδεινώσει τον πόνο που προκαλείται από την οσφυαλγία.
  • Να τρώτε φρέσκα φρούτα και λαχανικά, ψάρια, ξηρούς καρπούς και γιαούρτι. Αυτές οι τροφές είναι πλούσιες σε ασβέστιο και είναι και αντιφλεγμονώδεις.
  • Κάντε απαλό μασάζ, το οποίο λειτουργεί ως θεραπεία για την οσφυαλγία και καταπραΰνει τον πόνο.
  • Να πίνετε αρκετό νερό για να διατηρούνται ενυδατωμένοι και υγιείς οι δίσκοι της σπονδυλικής σας στήλης.

Αυτές είναι οι πιο γνωστές φυσικές θεραπείες για όσους έχουν οσφυαλγία. Ωστόσο, αν ο πόνος επιμένει, θα πρέπει να συμβουλευτείτε άμεσα έναν ειδικό.




Μπορείτε να αφήνετε τα σχόλιά σας στο Thecure.gr, αλλά απαγορεύετε να είναι υβριστικά.