Πεπτικά Προβλήματα – 10 Φυσικοί Τρόποι Αντιμετώπισης

Τα πεπτικά προβλήματα ταλαιπωρούν πολλούς ανθρώπους, οι οποίοι, εκτός από τη συμβουλή ενός ειδικού, αναζητούν και φυσικούς τρόπους αντιμετώπισης. Το πεπτικό σύστημα είναι ένα σημαντικό μέρος του σώματος και κάθε πρόβλημα που έχει σχέση με αυτό, προκαλεί έντονη δυσφορία. Οι βασικές του λειτουργίες είναι, να βοηθήσει το σώμα να απορροφήσει τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά και να απαλλαγεί από τα απόβλητα.

Ορισμένα γνωστά πεπτικά προβλήματα είναι η δυσπεψία, το φούσκωμα, τα αέρια, η καούρα, η διάρροια, η δυσκοιλιότητα, η γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση, το πεπτικό έλκος, η δυσανεξία στη λακτόζη, η τροφική δυσανεξία, η εκκολπωματίτιδα, τα φλεγμονώδη νοσήματα του εντέρου (IBD), η κοιλιοκάκη και το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου.

Δείτε Επίσης: Καούρα Στην Εγκυμοσύνη – Οι 10 Καλύτεροι Τρόποι Αντιμετώπισης

Ενώ οι αιτίες που προκαλούν πεπτικά προβλήματα είναι πολλές, ωστόσο, υπάρχουν μερικοί παράγοντες όπως η κακή διατροφή, η έλλειψη άσκησης, η αφυδάτωση, το υπερβολικό κάπνισμα, η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ, το στρες, η έλλειψη ύπνου και οι διατροφικές ελλείψεις.

Επειδή υπάρχουν διαφορετικοί τύποι πεπτικών προβλημάτων, είναι απαραίτητη η σωστή διάγνωση και η θεραπεία. Ωστόσο, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε φυσικές θεραπείες και να κάνετε κάποιες βασικές αλλαγές στον τρόπο ζωής σας, για να αντιμετωπίσετε μερικά πεπτικά προβλήματα, όπως η δυσπεψία, η δυσκοιλιότητα, η διάρροια και το φούσκωμα. Ωστόσο, τα πιο σοβαρά προβλήματα που έχουν σχέση με το πεπτικό σύστημα, μπορεί να χρειαστούν θεραπεία από ειδικό.

Εδώ είναι οι 10 καλύτεροι φυσικοί τρόποι για να αντιμετωπίσετε τα πεπτικά προβλήματα.

1. Τζίντζερ

Τζίντζερ

Για να αντιμετωπίσετε τα πεπτικά προβλήματα, θα πρέπει να συμπεριλάβετε στη διατροφή σας το τζίντζερ. Το τζίντζερ, ενισχύει τη ροή των ενζύμων που απαιτούνται για την σωστή πέψη των τροφών. Είναι αποτελεσματικό για την πρόληψη και τη μείωση της ναυτίας, του εμετού, της δυσπεψίας, του φουσκώματος και της διάρροιας.

Επιπλέον, έχει αντιοξειδωτικές, αντιβακτηριακές, αντι-ιικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες που βοηθούν στην πρόληψη των πεπτικών προβλημάτων.

  • Πιείτε 2 με 3 φλιτζάνια τσάι τζίντζερ καθημερινά. Για να φτιάξετε το τσάι, βράζετε 1 κουταλάκι του γλυκού φρεσκοτριμμένο τζίντζερ σε 1½ φλιτζάνι με ζεστό νερό.
  • Το αφήνετε να σιγοβράσει για 10 λεπτά, στραγγίζετε το τζίντζερ, προσθέτετε λίγο ωμό μέλι και το πίνετε.
  • Εναλλακτικά, προσθέστε 2 κουταλάκια του γλυκού χυμό τζίντζερ και 1 κουταλάκι του γλυκού μέλι σε ένα φλιτζάνι με ζεστό νερό. Μπορείτε να το πίνετε 1 ή 2 φορές την ημέρα.

Για να βελτιώσετε την πέψη σας, να μασάτε ένα μικρό κομμάτι τζίντζερ μετά τα γεύματά σας.

2. Προβιοτικά

Τα προβιοτικά, συμβάλλουν στην καλή λειτουργία του πεπτικού σας συστήματος και αντιμετωπίζει τα πεπτικά προβλήματα που προκαλούνται. Τα προβιοτικά περιέχουν σωστά βακτήρια, τα λεγόμενα «καλά βακτήρια», τα οποία βοηθούν στην αποκατάσταση της φυσικής ισορροπίας των βακτηρίων του εντέρου. Μπορούν επίσης, να βοηθήσουν στη θεραπεία και την πρόληψη των πεπτικών προβλημάτων, όπως η διάρροια, το φούσκωμα στην κοιλιά και τα φλεγμονώδη νοσήματα του εντέρου (IBD).

Μερικές από τις καλύτερες τροφές που έχουν προβιοτικά, είναι το γιαούρτι, το κεφίρ, το λάχανο (αφού περάσει από μια διαδικασία φυσικής ζύμωσης), το βουτυρόγαλα και το τουρσί. Μπορείτε ακόμα να πάρετε συμπληρώματα προβιοτικών, αλλά μόνο αφού συμβουλευτείτε πρώτα το γιατρό σας.

3. Μέντα

Η μέντα, είναι ένα βότανο που βοηθά στο να αντιμετωπιστούν τα πεπτικά προβλήματα. Οι αντισπασμωδικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητές του, βοηθούν στην αντιμετώπιση των αερίων που δημιουργούνται στο στομάχι, του φουσκώματος, ενώ αντιμετωπίζει τις εντερικές κράμπες, τη ναυτία και τον εμετό.

Επιπλέον, ηρεμεί το πεπτικό σας σύστημα, με αποτέλεσμα να βελτιώνεται το πρόβλημα που αντιμετωπίζετε.

Όπως αναφέρθηκε σε μελέτη που έγινε το 2007, η μέντα συμβάλλει στη βελτίωση των κοιλιακών συμπτωμάτων στα άτομα που πάσχουν από σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου (IBS). Μπορεί ακόμη και να θεραπεύσει παρόμοια συμπτώματα, όπως δυσανεξία στη λακτόζη ή κοιλιοκάκη.

  • Να πίνετε τσάι με μέντα 1 ή 2 φορές την ημέρα. Για να φτιάξετε το τσάι, προσθέστε 1 κουταλάκι του γλυκού αποξηραμένα φύλλα μέντας σε 1 φλιτζάνι με ζεστό νερό. Αφήστε το βράσει για 10 λεπτά και στη συνέχεια απολαύστε το.
  • Μπορείτε να τρώτε φρέσκα φύλλα μέντας καθημερινά, βάζοντάς τα πάνω από τα φαγητά σας ή μέσα στις σαλάτες σας.
  • Μια άλλη επιλογή είναι να πάρετε κάψουλες ελαίου μέντας για προβλήματα με το έντερό σας, 3 ή 4 φορές την ημέρα για μερικές εβδομάδες.

Δείτε Επίσης: Μέντα – Ιδιότητες, Διατροφική Αξία Και Οφέλη Για Την Υγεία

4. Σπόροι Μάραθου

Σπόροι Μάραθου

Για τα πεπτικά προβλήματα, μπορείτε επίσης, να δοκιμάσετε σπόρους μάραθου. Οι σπόροι μάραθου, μπορούν να αντιμετωπίσουν την καούρα, τη δυσπεψία και τη χαμηλή οξύτητα του στομάχου. Αυτοί οι σπόροι επίσης, καταπραΰνουν τους εντερικούς σπασμούς και το φούσκωμα, που έχουν σχέση συνήθως με το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου.

  • Μασήστε 1 κουταλάκι του γλυκού σπόρους μάραθου μετά το γεύμα σας, για να σας βοηθήσει στην πέψη.
  • Για να αντιμετωπίσετε τη δυσπεψία, πιείτε τσάι μάραθου ή βάλτε ½ κουταλάκι του γλυκού σκόνη μάραθου μέσα σε ένα ποτήρι με νερό και μπορείτε να το πίνετε 2 φορές την ημέρα. Για να φτιάξετε τσάι μάραθου, βάλτε 1 κουταλάκι του γλυκού θρυμματισμένους σπόρους μάραθου, μέσα σε ένα φλιτζάνι με ζεστό νερό για περίπου 5 λεπτά.

5. Ασαφέτιδα ή Φέρουλα

Η ασαφέτιδα, είναι ένα μπαχαρικό με έντονη μυρωδιά και βελτιώνει αρκετά τα πεπτικά προβλήματα. Η ασαφέτιδα, έχει αντισπασμωδικές, αντιφλεγμονώδεις και αντιοξειδωτικές ιδιότητες.

Είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική στην αντιμετώπιση των αερίων, των στομαχικών διαταραχών, του πόνου στο στομάχι, ακόμη και της τροφικής δηλητηρίασης.

  • Για να βελτιώσετε την πέψη σας, ανακατέψτε στη μύτη ενός κουταλιού του γλυκού λίγη ασαφέτιδα, μέσα σε ένα ποτήρι με ζεστό νερό και μπορείτε να το πίνετε μετά το γεύμα σας. Επίσης, μπορείτε να χρησιμοποιείτε αυτό το μπαχαρικό όταν μαγειρεύετε.
  • Εάν θέλετε να το χρησιμοποιήσετε για τα μωρά, μπορείτε να ανακατέψετε λίγη ασαφέτιδα μαζί με νερό, και να την τρίψετε απαλά γύρο από τον αφαλό του, για να μειωθεί ο πόνος στο στομάχι του.

6. Μηλόξυδο

Ένα άλλο συστατικό που μπορεί να αντιμετωπίσει τα πεπτικά προβλήματα, είναι το μηλόξυδο. Το μηλόξυδο, αν και είναι όξινο από τη φύση του, έχει αλκαλοποιητικό αποτέλεσμα στο σώμα σας.

Αυτό, βοηθά στη βελτίωση της πέψης και αντιμετωπίζει προβλήματα όπως δυσπεψία, αέρια, φούσκωμα, στομαχικά προβλήματα και καούρα.

Επιπλέον, περιέχει πηκτίνη, μια υδατοδιαλυτή φυτική ίνα που ρυθμίζει τις κινήσεις του εντέρου.

  1. Προσθέστε 1 κουτάλι της σούπας ακατέργαστο και μη φιλτραρισμένο μηλόξυδο μέσα σε ένα φλιτζάνι με ζεστό νερό.
  2. Προσθέστε λίγο μέλι και ανακατέψτε το.
  3. Μπορείτε να πίνετε αυτό το ρόφημα 2 ή 3 φορές την ημέρα για να έχετε ένα υγιές πεπτικό σύστημα.

7. Βιολογικό Ψύλλιο Σε Σκόνη (Psyllium Husk)

Βιολογικό Ψύλλιο Σε Σκόνη (Psyllium Husk)

Το βιολογικό ψύλλιο σε σκόνη, μπορεί να αντιμετωπίσει τα πεπτικά προβλήματα και να βελτιώσει τη διαδικασία της πέψης. Είναι ένα φυσικό καθαρτικό, το οποίο περιέχει διαλυτές φυτικές ίνες που διευκολύνουν τις κινήσεις του εντέρου. Επίσης, προλαμβάνει τη δυσκοιλιότητα, τα αέρια και τον μετεωρισμό.

  1. Ανακατέψτε προσεκτικά ½ έως 1 κουταλάκι του γλυκού σκόνη ψύλλιου σε ένα ποτήρι με ζεστό νερό ή γάλα.
  2. Πιείτε το πριν πάτε για ύπνο.
  3. Επαναλάβετε καθημερινά τη διαδικασία, για να βελτιωθούν οι κινήσεις του εντέρου σας.

8. Αλόη Βέρα

Η αλόη βέρα έχει ισχυρές καθαρτικές ιδιότητες που υποστηρίζουν την καλή λειτουργία του πεπτικού συστήματος και αντιμετωπίζει τα πεπτικά προβλήματα. Επιπλέον, περιέχει οργανικές ενώσεις που ονομάζονται πολυσακχαρίτες, οι οποίες βοηθούν στη θεραπεία διαφορετικών πεπτικών διαταραχών, όπως το έλκος στο στομάχι.

Επιπλέον, η αλόη βέρα έχει αντιφλεγμονώδεις, αντι-ιικές, αντιβακτηριακές και αντιμυκητιακές ιδιότητες που μειώνουν τον ερεθισμό και τη φλεγμονή στο πεπτικό σύστημα.

  1. Προσθέστε 2 κουταλιές της σούπας ζελέ αλόης βέρα σε 1 φλιτζάνι με νερό ή με χυμό πορτοκαλιού.
  2. Χτυπήστε τα καλά σε ένα μπλέντερ.
  3. Μπορείτε να πίνετε το ρόφημα αυτό κάθε πρωί, με άδειο το στομάχι.

Προσοχή! Μην καταναλώνετε αλόη βέρα όταν είστε έγκυος ή θηλάζετε.

9. Κουρκουμάς

Ένα άλλο σημαντικό βότανο που μπορεί να αντιμετωπίσει τα πεπτικά προβλήματα, είναι ο κουρκουμάς. Η κουρκουμίνη που περιέχεται στον κουρκουμά, διεγείρει τη χοληδόχο κύστη για να παράγει χολή.

Αυτό βοηθά στην πέψη και βελτιώνει τη λειτουργία του συκωτιού. Η αντιφλεγμονώδης ιδιότητα που έχει, μειώνει τη φλεγμονή στο γαστρεντερικό σωλήνα.

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αυτό το βότανο για τη θεραπεία πολλών πεπτικών διαταραχών, όπως η δυσπεψία, το πεπτικό έλκος, το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου, τη νόσο του Crohn, την ελκώδη κολίτιδα και τη γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση (GERD).

  • Βάλτε μέσα σε ένα ποτήρι με νερό, ½ κουταλάκι του γλυκού χυμό κουρκουμά και μπορείτε να το πίνετε κάθε μέρα για να αποφύγετε τα προβλήματα που δημιουργούνται με την πέψη σας. Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιείτε τον κουρκουμά και στο μαγείρεμα.
  • Μια άλλη επιλογή είναι να πάρετε συμπληρώματα κουρκουμίνης. Για τη σωστή δοσολογία και για το αν κάνει να πάρετε, συμβουλευτείτε πρώτα το γιατρό σας.

10. Πλιγούρι Βρώμης

Πλιγούρι Βρώμης

Το πλιγούρι βρώμης, περιέχει φυτικές ίνες οι οποίες, αντιμετωπίζουν τα πεπτικά προβλήματα. Επίσης, οι φυτικές ίνες συμβάλουν στην κανονική λειτουργία του εντέρου και αποτρέπουν τη δυσκοιλιότητα. Το πλιγούρι βρώμης μπορεί ακόμη και να μειώσει τα συμπτώματα, όπως καούρα και ναυτία που έχουν σχέση με τη γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση.

Επιπλέον, περιέχει λίγα λιπαρά και είναι εύκολο να αφομοιωθεί, πράγμα που σημαίνει ότι μπορείτε να το απολαύσετε ακόμα και όταν ταλαιπωρείστε από τη διάρροια.

  • Για ένα υγιές πεπτικό σύστημα, ξεκινήστε τη μέρα σας με ένα μπολ πλιγούρι βρώμης. Μπορείτε να προσθέσετε φρούτα και ξηρούς καρπούς για να πάρετε περισσότερα θρεπτικά συστατικά.
  • Μπορείτε επίσης να δοκιμάσετε μπισκότα βρώμης για να βελτιώσετε το πεπτικό σας σύστημα.

Χρήσιμες Συμβουλές

  • Θα πρέπει να γνωρίζετε ποια είναι τα πεπτικά προβλήματα που έχετε και να προσπαθήσετε να τα αποφύγετε.
  • Αντί να τρώτε 2 μεγάλα γεύματα, φάτε 4 ή 5 μικρά γεύματα για να αποφύγετε το φούσκωμα.
  • Ποτέ μην παραλείπετε το πρωινό και θα πρέπει να τρώτε πάντα υγιεινά.
  • Αποφύγετε να ξαπλώνετε αμέσως μετά το φαγητό, γιατί μπορεί να νιώσετε καούρα στο στομάχι σας, αλλά και ναυτία.
  • Ενώ το στρες μπορεί να προκαλέσει ή και να επιδεινώσει τα πεπτικά προβλήματα, προσπαθήστε να διαχειριστείτε το άγχος σας, με τη γιόγκα ή το διαλογισμό.
  • Να πλένετε πολύ καλά τις τροφές, για να αποφύγετε τον κίνδυνο διάρροιας, ακόμη και δηλητηρίασης.
  • Εάν έχετε δυσανεξία στη λακτόζη, βρείτε ποιο είναι το δικό σας όριο ανοχής στη λακτόζη. Αν και θα πρέπει να περιορίσετε την κατανάλωση γάλακτος και άλλων γαλακτοκομικών προϊόντων, δεν είναι απαραίτητο να μην τ καταναλώνετε καθόλου. Για παράδειγμα, μπορείτε να τρώτε λίγο γιαούρτι κάθε φορά.
  • Να μασάτε καλά το φαγητό σας και να τρώτε αργά για να γίνει σωστά η πέψη.
  • Να τρώτε περισσότερες τροφές που είναι πλούσιες σε φυτικές ίνες για να αποφύγετε τα προβλήματα με το πεπτικό σας σύστημα. Οι φυτικές ίνες, ρυθμίζουν το πεπτικό σύστημα. Μπορείτε να τρώτε φρούτα, λαχανικά, φασόλια, όσπρια και δημητριακά ολικής αλέσεως.
  • Να πίνετε αρκετό νερό σε όλη τη διάρκεια της ημέρας. Βοηθά στη διαδικασία της πέψης και επίσης, αποτρέπει τη δυσκοιλιότητα.
  • Κάντε για αρκετό καιρό μέτρια άσκηση, η οποία είναι γνωστή για την καταπολέμηση του άγχους, ενώ βοηθάει σημαντικά τη διαδικασία της πέψης.

Οι παραπάνω φυσικοί τρόποι, θα σας βοηθήσουν να αντιμετωπίσετε τα πεπτικά προβλήματα που έχετε, ωστόσο, αν κάποιο πρόβλημα εξακολουθεί να υπάρχει και γίνεται πιο έντονο, επισκεφτείτε αμέσως έναν γιατρό, για να σας δώσει την κατάλληλη θεραπεία.




Μπορείτε να αφήνετε τα σχόλιά σας στο Thecure.gr, αλλά απαγορεύετε να είναι υβριστικά.