Πράσινο Τσάι Για Υγιεινή Διατροφή – 10 Οφέλη Για Την Υγεία

Το πράσινο τσάι είναι ένα από τα πιο γνωστά ροφήματα στον κόσμο. Εκτός από υπέροχο ρόφημα με πολύ ωραία γεύση, έχει και πολλά ισχυρά οφέλη, λόγω των σημαντικών αντι-ιικών, αντιοξειδωτικών και αντιφλεγμονωδών ιδιοτήτων του.

Οι ουσίες που υπάρχουν σε αυτό το ρόφημα προσφέρουν ανακούφιση σε πολλά γνωστά θέματα υγείας και ταυτόχρονα μειώνουν τον κίνδυνο για χρόνιες παθήσεις και σοβαρά προβλήματα υγείας. Επειδή όμως έχει αυτά τα τεράστια οφέλη, μπορεί να κάνει θαύματα στην υγεία. Μόλις τρία έως τέσσερα φλιτζάνια πράσινου τσαγιού, μπορούν να βελτιώσουν σημαντικά την υγεία σας.

Το πράσινο τσάι είναι ένα προϊόν που δεν υπόσχεται μόνο, αλλά έχει και σημαντικά αποτελέσματα για τον οργανισμό. Είτε πρόκειται για επιβράδυνση ορισμένων τύπων καρκίνου, είτε για αύξηση της νοητικής σας απόδοσης, είναι πάνω από όλα ένα σπουδαίο ρόφημα που μπορείτε να πίνετε και αυτό, θα το ανακαλύψετε καθώς συνεχίζετε να διαβάζετε αυτό το άρθρο.

Εδώ είναι 10 σημαντικά οφέλη που έχει το πράσινο τσάι για την υγεία, σε συνδυασμό και με υγιεινή διατροφή.

1. Το Πράσινο Τσάι Βελτιώνει τη Λειτουργία του Εγκεφάλου

Τα αιμοφόρα αγγεία στον εγκέφαλό μας θα πρέπει να είναι υγιή και να λειτουργούν σωστά. Σύμφωνα με μια ελβετική μελέτη, οι άνθρωποι που πίνουν πράσινο τσάι σε τακτική βάση παρουσιάζουν μεγάλη βελτίωση της μνήμης και της λειτουργίας του εγκεφάλου.

Επίσης έχει βρεθεί ότι το πράσινο τσάι με τις πολυφαινόλες που περιέχει, εμποδίζει τον τραυματισμό του νευρικού ιστού από τις νευροτοξίνες, ενώ αναφέρεται ότι έχει σχέση και με δυο πολύ συχνές νευροεκφυλιστικές παθήσεις όπως το Αλτσχάιμερ και το Πάρκινσον.

Το πράσινο τσάι καθυστερεί ακόμη και την επιδείνωση του Αλτσχάιμερ και του Πάρκινσον, λόγω των αντιοξειδωτικών ουσιών που υπάρχουν μέσα σε αυτό, ενώ μπορεί να έχουν και διάφορες προστατευτικές επιδράσεις στους νευρώνες. Για να ενισχύσετε τη μνήμη σας και να αποφύγετε τις ασθένειες, απλά πίνετε ένα ή δύο φλιτζάνια πράσινο τσάι καθημερινά.

2. Μειώνει τα Επίπεδα Σακχάρου στο Αίμα

Το πράσινο τσάι βοηθάει επίσης στη διατήρηση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα στα άτομα που πάσχουν κυρίως από διαβήτη. Οι πολυφαινόλες και οι πολυσακχαρίτες που περιέχονται στο πράσινο τσάι μπορούν να είναι χρήσιμες και για τους δύο τύπους διαβήτη.

Το πράσινο τσάι μπορεί να διεγείρει την παραγωγή ινσουλίνης στο πάγκρεας, να ρυθμίσει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα και να απορροφά τη γλυκόζη, στα άτομα που έχουν διαβήτη τύπου 1.

Στον διαβήτη τύπου 2, το πράσινο τσάι βοηθά στη μείωση της γλυκόζης στο αίμα, αφού τα υψηλά επίπεδα, μπορεί να οδηγήσουν σε επιπλοκές στα μάτια, την καρδιά και τα νεφρά. Στην πραγματικότητα, το πράσινο τσάι είναι ένα από τα καλύτερα ροφήματα που μπορεί να πίνει καθημερινά ένας διαβητικός ή να το συμπεριλάβει στη διατροφή του.

3. Μειώνει τα Επίπεδα Χοληστερόλης

Το πράσινο τσάι μπορεί επίσης να μειώσει αποτελεσματικά την κακή χοληστερόλη στο αίμα και να βελτιώσει την αναλογία της καλής χοληστερόλης προς την κακή χοληστερόλη.

Μελέτες που έχουν γίνει σχετικά με την επίδραση της κατανάλωσης πράσινου τσαγιού στα επίπεδα χοληστερόλης αναφέρουν ότι, μειώνει τα επίπεδα της «κακής» χοληστερόλης (LDL) – χαμηλής πυκνότητας λιποπρωτεΐνης.

Ταυτόχρονα, συμβάλλει στην αύξηση της «καλής» χοληστερόλης (HDL) – υψηλής πυκνότητας λιποπρωτεΐνης, πράγμα που σημαίνει ότι βοηθάει και στην διατήρηση της χαμηλής χοληστερίνης.

Υπάρχουν ορισμένες ουσίες στο πράσινο τσάι που εμποδίζουν την απορρόφηση της χοληστερόλης από το πεπτικό σύστημα, βοηθώντας συγχρόνως στην αποβολή της.

Επίσης, το πράσινο τσάι κρατάει τις αρτηρίες καθαρές εμποδίζοντας την οξείδωση της LDL, η οποία μπορεί να προκαλέσει συσσώρευση πλάκας και να αυξήσει τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιακής προσβολής ή εγκεφαλικού επεισοδίου.

4. Βελτιώνει την Στοματική Υγεία

Η κατανάλωση πράσινου τσαγιού συνδέεται με τη βελτίωση της στοματικής υγείας. Το φυσικό φθόριο που παρέχει το πράσινο τσάι, οι πολυφαινόλες και οι κατεχίνες μπορεί να σκοτώσει αποτελεσματικά τα βακτήρια που προκαλούν τερηδόνα, κακή αναπνοή και διάφορες ασθένειες στα ούλα.

Η κατανάλωση ενός ή περισσότερων φλιτζανιών πράσινου τσαγιού την ημέρα μπορεί να μειώσει σημαντικά τον κίνδυνο απώλειας δοντιών. Ωστόσο, τα ευεργετικά οφέλη που προσφέρει το πράσινο τσάι χάνονται όταν η προσθέσετε ζάχαρη, μέλι ή άλλα γλυκαντικά, όπως αναφέρει μια μελέτη που δημοσιεύθηκε από την «European Journal of Nutrition».

5. Βοηθά στη Διατήρηση του Σωματικού Βάρους

Αρκετές μελέτες έχουν αποδείξει ότι ένα φλιτζάνι πράσινο τσάι καθημερινά μπορεί να μειώσει το σωματικό λίπος, ειδικά στην περιοχή της κοιλιάς. Μπορεί επίσης να μειώσει σημαντικά το ποσοστό σωματικού λίπους, το σωματικό βάρος και την περιφέρεια της μέσης, ενώ μελέτες έχουν δείξει ότι βοηθάει και στην αύξηση του μεταβολισμού.

Επίσης, οι κατεχίνες που έχει το πράσινο τσάι βοηθούν στη δημιουργία θερμότητας μέσα στο σώμα, το οποίο με τη σειρά του καίει επιπλέον θερμίδες. Οι πολυφαινόλες στο πράσινο τσάι αυξάνουν τα επίπεδα οξείδωσης του λίπους και τον ρυθμό με τον οποίο το σώμα σας μετατρέπει τις τροφές σε θερμίδες.

Μελέτες επίσης δείχνουν, ότι ο συνδυασμός καφεΐνης και άλλων ουσιών που βρίσκονται στο τσάι φαίνεται να ενισχύει το μεταβολισμό, να καίει θερμίδες και να διασπά το λίπος.

6. Μειώνει την Τριχόπτωση

Το πράσινο τσάι είναι γεμάτο με αντιοξειδωτικά που βοηθούν στην μείωση της τριχόπτωσης και ενισχύουν επίσης την ανάπτυξη της τρίχας. Οι κατεχίνες που έχει το πράσινο τσάι βοηθούν στην απομάκρυνση της ορμόνης DHT, η οποία είναι ο βασικός παράγοντας για την τριχόπτωση.

Επιπλέον, το πράσινο τσάι έχει ένα συστατικό που ονομάζεται γαλλική επιγαλοκατεχίνη (EGCG) που ενισχύει την ανάπτυξη των τριχών με την τόνωση των κυττάρων του βολβού της τρίχας.

Πιείτε ένα φλιτζάνι πράσινο τσάι καθημερινά για να αποφύγετε την τριχόπτωση ώστε να υπάρξει και πιθανή περίπτωση εκ νέου ανάπτυξης των μαλλιών σας. Επίσης, με το κρύο πράσινο τσάι, μπορείτε να ρίξετε στα βρεγμένα μαλλιά σας και μετά να τα ξεπλύνετε πάλι με νερό, μετά από 10 λεπτά. Μπορείτε να το κάνετε αυτό μερικές φορές την εβδομάδα για μερικούς μήνες. Θα βοηθήσει και στη μείωση προβλημάτων όπως η πιτυρίδα και το ξηρό τριχωτό της κεφαλής.

7. Καταπολεμά τη Γήρανση

Πράσινο τσάι για τη γήρανση

Τα αντιοξειδωτικά, ειδικά αυτά που είναι γνωστά ως πολυφαινόλες, στο πράσινο τσάι, βοηθούν στην προστασία του δέρματος από τις επιβλαβείς ελεύθερες ρίζες. Στην πραγματικότητα, οι πολυφαινόλες βοηθούν στην αντιγήρανση, τη μακροζωία και θεραπεύουν τις δερματικές παθήσεις.

Επίσης, τα υψηλά επίπεδα ολιγομερών προανθοκυανιδινών στο πράσινο τσάι, πιστεύεται ότι συμβάλλουν στην επιβράδυνση της πρόωρης γήρανσης αν δράσουν εσωτερικά. Αυτός είναι ένας λόγος που το πράσινο τσάι χρησιμοποιείται σε μια σειρά προϊόντων ομορφιάς.

Μελέτες έχουν δείξει ότι το πράσινο τσάι που εφαρμόζεται τοπικά μπορεί επίσης να μειώσει τη ζημιές που προκαλεί ο ήλιος. Επιπλέον, βοηθά στην καταπολέμηση του καρκίνου του δέρματος.

8. Μειώνει την Αρτηριακή Πίεση

Το πράσινο τσάι μειώνει την αρτηριακή πίεση

Η τακτική κατανάλωση πράσινου τσαγιού θεωρείται ότι μειώνει τον κίνδυνο υψηλής αρτηριακής πίεσης. Βοηθά στο να κρατήσει χαμηλά την αρτηριακή πίεση και την αγγειοτενσίνη, η οποία οδηγεί σε υψηλή αρτηριακή πίεση.

Οι άνθρωποι που κατανάλωναν τακτικά μισό έως δυόμισι φλιτζάνια για τουλάχιστον ένα χρόνο, μείωσαν τον κίνδυνο εμφάνισης υψηλής αρτηριακής πίεσης κατά 46% σε σύγκριση με αυτούς που δεν έπιναν πράσινο τσάι, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύτηκε στο «Archives of Internal Medicine».

9. Μειώνει τον Κίνδυνο Καρκίνου

Πράσινο τσάι για τον καρκίνο

Πολλές μελέτες δείχνουν ότι τα πολυάριθμα αντιοξειδωτικά που βρίσκονται στο πράσινο τσάι μπορεί να μειώσουν τον κίνδυνο διαφόρων μορφών καρκίνου όπως ο καρκίνος του μαστού, του προστάτη, του παχέος εντέρου, του παγκρέατος, του οισοφάγου, της ουροδόχου κύστης, του πνεύμονα και του στομάχου.

Στην πραγματικότητα, τα αντιοξειδωτικά που έχει, είναι 100 φορές πιο αποτελεσματικά από τη βιταμίνη C και 24 φορές καλύτερα από τη βιταμίνη Ε. Μπορεί να χρειαστούν μέχρι και τέσσερα φλιτζάνια την ημέρα για να λειτουργήσουν όλα τα οφέλη του.

10. Διατηρεί Δυνατά τα Οστά

Δυνατά οστά με πράσινο τσάι

Η υψηλή περιεκτικότητα σε φθόριο που υπάρχει στο πράσινο τσάι βοηθά στη διατήρηση της δύναμης των οστών. Η τακτική κατανάλωσή του συνδέεται και με χαμηλότερο κίνδυνο οστεοπορωτικών καταγμάτων.

Η απώλεια της πυκνότητας των οστών εμποδίζεται από τις αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες που περιέχει.

Καταστέλλει τη διάσπαση των οστών ενώ αυξάνει την ποσότητα και τη δραστηριότητα των κυττάρων που δημιουργούν τα οστά. Μπορείτε να το πίνετε καθημερινά για να διατηρήσετε την πυκνότητα των οστών σας.

Οπότε, ένα φλιτζάνι πράσινο τσάι είναι ένας καλός τρόπος για να ξεκινήσετε την ημέρα σας μαζί με την υγιεινή διατροφή. Παρόλο που δεν υπάρχουν παρενέργειες που να συνοδεύουν την κατανάλωση πολλών πολυφαινολών που περιέχει, υπάρχουν ωστόσο και άλλα συστατικά στο πράσινο τσάι που μπορεί να γίνουν τοξικά εάν πίνετε υπερβολικές ποσότητες. Το κύριο συστατικό είναι η καφεΐνη. Το πράσινο τσάι δεν περιέχει μεγάλη ποσότητα καφεΐνης, αλλά έχει κάποια.

Αυτό σημαίνει ότι εάν καταναλώνετε υπερβολικά μεγάλη ποσότητα για μικρό χρονικό διάστημα, μπορεί να αντιμετωπίσετε μια αίσθηση χαλάρωσης, αύξηση καρδιακού παλμού, πονοκεφάλους και άλλα συμπτώματα που συνδέονται με την υπερβολική δόση καφεΐνης.

Εάν συμβεί αυτό, θα πρέπει να διακόψετε τη χρήση του και να επισκεφτείτε έναν γιατρό σχετικά με τα προβλήματα που μπορεί να αντιμετωπίσατε. Εάν είστε ευαίσθητοι ή αλλεργικοί σε οτιδήποτε περιέχει το πράσινο τσάι, θα πρέπει να συμβουλευτείτε έναν γιατρό πριν αρχίσετε να το πίνετε, ακόμα και όταν το κάνετε αυτό με μέτρο. Αυτό θα σας βοηθήσει να διατηρήσετε το σώμα σας υγιές, ακόμα κι αν αυτό σημαίνει ότι δεν θα ωφεληθείτε από τις ευεργετικές ιδιότητές του.




Μπορείτε να αφήνετε τα σχόλιά σας στο Thecure.gr, αλλά απαγορεύετε να είναι υβριστικά.