Τροφές Με Λυκοπένιο – Οι 10 Καλύτερες Για Την Διατροφή Σας

Οι τροφές με λυκοπένιο έχουν πολλά οφέλη για την υγεία σας, καθώς περιέχουν αρκετά αντιοξειδωτικά. Το λυκοπένιο από μόνο του, σύμφωνα και με έρευνα που έχει γίνει, είναι η πλουσιότερη πηγή αντιοξειδωτικού.

Το λυκοπένιο είναι ένα φυτοχημικό που βρίσκεται στα λαχανικά και τα φρούτα. Είναι ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό, το οποίο μπορεί να μειώσει την ποσότητα των ελεύθερων ριζών στο σώμα σας. Μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο για εγκεφαλικό επεισόδιο, για καρδιακά προβλήματα, για καρκίνο στο στομάχι, στους πνεύμονες, στον προστάτη, για καρκίνο του μαστού και για οστεοπόρωση.

Οι τροφές με λυκοπένιο έχει ισχυρούς αντιοξειδωτικούς παράγοντες, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να απομακρύνει τις ελεύθερες ρίζες από το σώμα. Οι ελεύθερες ρίζες μπορούν να προκαλέσουν βλάβες στα κύτταρα και το DNA και αποτελούν μία από τις αιτίες διαφόρων τύπων καρκίνου και ορισμένων ασθενειών. Οι ελεύθερες ρίζες μπορεί να προκληθούν από την συνεχή κατανάλωση αλκοόλ, καπνίσματος και την υπερβολική έκθεση στον ήλιο.



Το λυκοπένιο μπορεί να συγκεντρωθεί στους ιστούς των πνευμόνων και στη συνέχεια να απομακρύνει τις ελεύθερες ρίζες, οι οποίες βλάπτουν τα κύτταρα. Γι’αυτό και οι τροφές με λυκοπένιο θεωρούνται πολύ αποτελεσματικές για την πρόληψη του καρκίνου. Επίσης, προστατεύει το δέρμα εσωτερικά από τις υπεριώδεις ακτινοβολίες του ήλιου και βοηθά στην πρόληψη των ηλιακών εγκαυμάτων, ακόμη και του καρκίνου του δέρματος.

Μπορείτε λοιπόν, να συμπεριλάβετε από σήμερα κιόλας στην καθημερινή σας διατροφή, τις παρακάτω τροφές με λυκοπένιο για να βελτιώσετε την υγεία σας. Η συνιστώμενη δόση λυκοπενίου είναι 4-8 mg ημερησίως.

Εδώ είναι οι 10 καλύτερες τροφές με λυκοπένιο, που πρέπει να συμπεριλάβετε στη διατροφή σας.

1. Ντομάτες

Ντομάτες

Οι ντομάτες είναι μια από τις καλύτερες τροφές με λυκοπένιο, αφού ένα φλιτζάνι φρέσκες ντομάτες περιέχει 6,7 mg λυκοπένιο. Επίσης, η ποσότητα λυκοπενίου αυξάνεται έως και 3 φορές όταν είναι μαγειρεμένη η ντομάτα ή όταν καταναλώνετε χυμό ντομάτας. Οι ντομάτες περιέχουν πραγματικά υψηλή ποσότητα λυκοπενίου, οπότε μην τις παραλείπετε από τα γεύματά σας!

2. Παπάγια

Η Παπάγια είναι ένα τροπικό φρούτο που περιέχει λυκοπένιο και μπορείτε να την τρώτε τακτικά, ενώ έχει και ελάχιστες θερμίδες. Ένα φλιτζάνι παπάγια περιέχει 2,6 mg λυκοπένιο, το οποίο θα σας δώσει την καθημερινή ποσότητα που χρειάζεται το σώμα σας. Είναι μέσα στις καλύτερες τροφές με λυκοπένιο, αλλά εάν είστε αλλεργικοί σε αυτό το φρούτο, θα πρέπει να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί, ειδικά όταν το τρώτε για πρώτη φορά. Εκτός αυτού, μπορείτε να τρώτε αποξηραμένη παπάγια ως σνακ. Είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να αυξήσετε την πρόσληψη λυκοπενίου.

3. Καρπούζι

Δεν θα μπορούσε να λείπει το καρπούζι από τις πιο σημαντικές τροφές με λυκοπένιο. Περιέχει αρκετό νερό και είναι ιδιαίτερα δροσιστικό φρούτο για τους καλοκαιρινούς μήνες. Το καρπούζι περιέχει περίπου 40% περισσότερο λυκοπένιο από ότι μια φρέσκια ντομάτα. Επιπλέον, το καρπούζι είναι πλούσιο σε βιταμίνη C.

4. Γκρείπφρουτ

Γκρείπφρουτ

Τόσο το κόκκινο όσο και το ροζ γκρέιπφρουτ έχουν την ίδια ποσότητα λυκοπενίου με μια φρέσκια ντομάτα. Μια μερίδα καθημερινά, μπορεί να σας δώσει όλα τα απαραίτητα αντιοξειδωτικά που χρειάζεται ο οργανισμός σας. Είναι επίσης μια από τις πιο σημαντικές τροφές με λυκοπένιο, που έχει όλα τα οφέλη που χρειάζεστε για να βελτιώσετε την υγεία σας. Μερικές μελέτες αναφέρουν ότι αυτό το φρούτο μπορεί να σας βοηθήσει να μειώσετε τα επίπεδα της χοληστερόλης. Εκτός αυτού, περιέχει πολλές φυτικές ίνες και βιταμίνη C. Επίσης, μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη διαφόρων τύπων καρκίνου. Ωστόσο, θα πρέπει να είστε προσεκτικοί όταν πίνετε πολύ χυμό γκρέιπφρουτ, γιατί μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο για πέτρα στα νεφρά.

Δείτε Επίσης: Γκρέιπφρουτ – Διατροφική Αξία Και Οφέλη Για Την Υγεία

5. Σούπες

Οι σούπες είναι μέσα στη λίστα με τις καλύτερες τροφές με λυκοπένιο, το οποίο βοηθά αυτούς ου αντιμετωπίζουν πρόβλημα με τα ηλιακά εγκαύματα και αυτούς που έχουν καρδιακά προβλήματα. Οι σούπες έχουν πολλά συστατικά και είναι πλούσιες σε λυκοπενίου. Ειδικά, οι σούπες ζυμαρικών έχουν αρκετό λυκοπένιο, επειδή φτιάχνονται συνήθως με ντομάτες. Αλλά μπορείτε να δοκιμάσετε να τρώτε και ψαρόσουπα.


6. Σπαράγγια

Τα σπαράγγια επίσης, είναι μέσα στις καλύτερες τροφές με λυκοπένιο, αφού βοηθούν στην πρόληψη διαφόρων ασθενειών και περιέχουν ίσως τα λιγότερα φυτοφάρμακα. Το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να τα βάλετε σε ένα τηγάνι μαζί με λίγο σκόρδο, ελαιόλαδο, πιπέρι και αλάτι και να τα τσιγαρίσετε ελαφρώς. Ένας τρόπος για να αγοράσετε σπαράγγια, είναι να δείτε το χρώμα τους (θα πρέπει να έχουν ένα φωτεινό πράσινο χρώμα το πάχος τους να είναι κανονικό – όχι πολύ λεπτά). Μπορείτε να τα βάζετε στο ψυγείο σας και στη συνέχεια, να τα ξεπλύνετε πολύ καλά πριν τα καταναλώσετε.

7. Φράουλες

Φράουλες

Ένα άλλο φρούτο που βρίσκεται στον κατάλογο με τις πιο σημαντικές τροφές με λυκοπένιο είναι οι φράουλες. Προστατεύουν από τον κίνδυνο εμφάνισης του καρκίνου, περιέχουν αντιοξειδωτικά και καταπολεμούν την οξείδωση που προκαλείται στα κύτταρα. Εκτός αυτού, οι φράουλες έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη C.

Δείτε Επίσης: Φράουλες – Ιδιότητες, Διατροφική Αξία Και Οφέλη Για Την Υγεία

8. Αποξηραμένα Βότανα

Τα αποξηραμένα βότανα όπως ο βασιλικός και ο μαϊντανός περιέχουν αρκετό λυκοπένιο. Είναι από τις αυτές τις σημαντικές τροφές με λυκοπένιο, που εκτός από το πλούσιο άρωμά τους, προσφέρουν και πολλά αντιοξειδωτικά στον οργανισμό σας. Εάν σας αρέσουν πραγματικά αυτά τα βότανα, τώρα έχετε έναν ακόμη λόγο για να τα φάτε.

9. Κόκκινη Πιπεριά

Άλλη μια από τις καλύτερες τροφές με λυκοπένιο είναι και το κόκκινο πιπέρι. Πολλά οφέλη έχει και το πιπέρι καγιέν. Μπορείτε να το βάζετε μέσα στις σαλάτες και σε διάφορα πιάτα. Θα πρέπει να είστε προσεκτικοί στην ποσότητα που καταναλώνετε, γιατί μπορεί να σας ερεθίσει το στομάχι.

10. Κόκκινο Λάχανο

Κόκκινο Λάχανο

Τέλος, υπάρχει το κόκκινο λάχανο, το οποίο έχει και αυτό πολλά αντιοξειδωτικά. Εάν το συνδυάζετε με άλλες τροφές που έχουν αρκετό λυκοπένιο, μπορεί να σας δώσει όλα τα οφέλη που χρειάζεστε. Μπορείτε λοιπόν, να αρχίσετε να τρώτε κόκκινο λάχανο, φτιάχνοντας σαλάτες ή σούπες.


Περενέργειες Από Τις Τροφές Με Λυκοπένιο

Το λυκοπένιο μπορείτε να το βρείτε και ως συμπλήρωμα διατροφής. Δεν υπάρχουν στοιχεία σχετικά με τις παρενέργειες που έχουν οι τροφές με λυκοπένιο ή τα συμπληρώματα διατροφής. Ωστόσο, θα πρέπει να ακολουθήσετε την κανονική δοσολογία. Είναι πιθανό όταν η ποσότητα του λυκοπενίου είναι μεγαλύτερη από ότι χρειάζεται το σώμα σας, ειδικά αν παίρνετε συμπληρώματα λυκοπενίου, να υπάρξουν κάποιες παρενέργειες. Παρακάτω είναι μερικές πιθανές παρενέργειες που δείχνουν ότι καταναλώνετε πάρα πολύ λυκοπένιο:

  • Η υπερβολική κατανάλωση λυκοπενίου, μπορεί να οδηγήσει σε διάρροια, κράμπες στο στομάχι, ναυτία, αέρια ή ακόμα και εμετό. Εάν καταναλώνετε μεγάλη ποσότητα από τροφές με λυκοπένιο, όπως για παράδειγμα ντομάτες, μπορεί να ερεθιστεί το στομάχι σας και θα πρέπει να μειώσετε την ποσότητα.
  • Άλλη μια περίπτωση παρενέργειας, είναι και η χαμηλή αρτηριακή πίεση. Θα πρέπει να είστε προσεκτικοί εάν χρησιμοποιείτε φάρμακα για τη μείωση της αρτηριακής πίεσης.
  • Εάν έχετε αλλεργία στις ντομάτες ή σε άλλες τροφές με λυκοπένιο, θα πρέπει να τις μειώσετε από την καθημερινή σας διατροφή. Θα πρέπει για παράδειγμα, να ελέγχετε τις ετικέτες των συμπληρωμάτων διατροφής για να βεβαιωθείτε ότι δεν είστε αλλεργικοί σε κανένα από τα συστατικά που περιέχουν. Δείτε εδώ πως να θεραπεύσετε την τροφική αλλεργία.

Αυτός είναι ο κατάλογος με τις 10 καλύτερες τροφές με λυκοπένιο που θα πρέπει να αρχίσετε να τρώτε. Στην πραγματικότητα, αυτά τα φρούτα και τα λαχανικά που ανέφερα παραπάνω, έχει ήδη αποδειχθεί ότι είναι υγιεινά και έχουν πολλά οφέλη, αλλά είναι και νόστιμα, αφού μπορούν να καταναλωθούν ωμά ή μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε για να φτιάξετε σαλάτες, χυμούς και σούπες.




Μπορείτε να αφήνετε τα σχόλιά σας στο Thecure.gr, αλλά απαγορεύετε να είναι υβριστικά.