Τροφική Αλλεργία – Συμπτώματα Και Φυσικοί Τρόποι Θεραπείας

Σημείωση: Όταν υποφέρετε από τροφική αλλεργία, θα πρέπει να συμβουλευτείτε πρώτα το γιατρό σας για τη σωστή διάγνωση και θεραπεία. Χρησιμοποιήστε στο σπίτι σας μερικούς φυσικούς τρόπους για να βοηθήσετε στην αντιμετώπιση του προβλήματος.

Η τροφική αλλεργία, επηρεάζει το 4 έως 6 τοις εκατό των παιδιών και το 4 τοις εκατό των ενηλίκων κάθε χρόνο. Όταν αντιμετωπίζετε το πρόβλημα αυτό, θα πρέπει να γνωρίζετε ότι το ανοσοποιητικό σας σύστημα, αναγνωρίζει κάποια ουσία η οποία είναι επιβλαβής για τον οργανισμό σας.



Οπότε, λόγω αυτής της απειλής, το σώμα σας απελευθερώνει αντισώματα για να εξουδετερώσει την ξένη ουσία. Αυτό οδηγεί σε μια σειρά από αλλεργικά συμπτώματα.

Τροφική Αλλεργία – Συμπτώματα

Τα συμπτώματα μπορεί να είναι από ήπια έως σοβαρά και αφορούν το δέρμα, το γαστρεντερικό σωλήνα, το καρδιαγγειακό σύστημα και την αναπνευστική οδό. Μπορείτε να εμφανίσετε συμπτώματα όπως:

  • Εμετός
  • Στομαχικός πόνος
  • Κνίδωση
  • Δύσπνοια
  • Συριγμός
  • Επαναλαμβανόμενος βήχας
  • Εξανθήματα
  • Πρήξιμο στα χείλη ή σε άλλα σημεία του σώματος
  • Ρινική καταρροή
  • Ζάλη

Τα περισσότερα συμπτώματα εμφανίζονται μέσα σε λίγα λεπτά έως μία ώρα από τη στιγμή που καταναλώσατε κάποια τροφή.

Αν και μπορεί οποιαδήποτε τροφή να εμφανίσει αυτά τα ανεπιθύμητα συμπτώματα, ωστόσο, υπάρχουν ορισμένες κοινές τροφές που προκαλούν αλλεργικές αντιδράσεις πιο συχνά. Οι τροφές αυτές είναι τα αυγά, το γάλα, τα φιστίκια, τα καρύδια, τα οστρακοειδή, το σιτάρι, το καλαμπόκι, η σόγια και οι φράουλες.

Ο καθένας μπορεί να αντιμετωπίζει κάποια τροφική αλλεργία. Αλλά, η κληρονομικότητα, οι περιβαλλοντικοί παράγοντες, η ηλικία και το ιστορικό σε τροφικές αλλεργίες, μπορεί να σας βάλει σε μεγαλύτερο κίνδυνο.

Οπότε, θα πρέπει να λάβετε άμεσα τα απαραίτητα μέτρα πρόληψης και αντιμετώπισης όταν εμφανίζεται. Για να βοηθήσετε στη θεραπεία των συμπτωμάτων της αλλεργίας, αλλά και να αντιμετωπίσετε την τροφική ευαισθησία που έχετε, υπάρχουν πολλοί φυσικοί τρόποι που μπορείτε να δοκιμάσετε.

Εδώ είναι οι 10 καλύτεροι φυσικοί τρόποι για να θεραπεύσετε την τροφική αλλεργία.

1. Αποφύγετε Τις Αλλεργιογόνες Τροφές

Το κλειδί για να ανακουφιστείτε από τα συμπτώματα που έχει η τροφική αλλεργία, είναι να βρείτε ποιες τροφές σας την προκαλούν και να μην τις τρώτε.

Για να καταλάβετε ποιες σας προκαλούν αλλεργία, σημειώστε όλες τις τροφές που καταναλώσατε μέσα στις 2 ή 3 ημέρες πριν εμφανιστούν τα συμπτώματα. Αποφύγετε  να τρώτε αυτές τις τροφές μέχρι να βελτιωθεί η κατάστασή σας.

Μπορείτε να αρχίσετε να βάζετε στη διατροφή σας αυτές τις τροφές (σε συνεννόηση με τον γιατρό σας) και μόνο αν βελτιωθεί εντελώς η κατάστασή σας. Εάν κάποιες από αυτές σας προκαλούν και πάλι τα συμπτώματα, είναι καλύτερο να τις αποφύγετε εντελώς.

2. Μηλόξυδο

Μηλόξυδο

Το μηλόξυδο, επειδή έχει αντιισταμινικές και άλλες φαρμακευτικές ιδιότητες, μπορεί να καταπολεμήσει πολλά από τα συμπτώματα που έχει η τροφική αλλεργία.

Βοηθά στην αποκατάσταση αρκετών θρεπτικών συστατικών στο σώμα, γεγονός που με τη σειρά του ρυθμίζει την ανοσολογική απόκριση. Επιπλέον, βοηθά να διατηρηθεί ένα υγιεινό αλκαλικό pH στο σώμα.

  1. Προσθέστε 1 κουταλιά της σούπας βιολογικό, μη φιλτραρισμένο μηλόξυδο μέσα σε ένα ποτήρι με ζεστό νερό.
  2. Ανακατέψτε μαζί 1 κουταλάκι του γλυκού ακατέργαστο μέλι και 1 κουταλάκι του γλυκού χυμό λεμονιού.
  3. Μπορείτε να το πίνετε 2 ή 3 φορές την ημέρα μέχρι να αισθανθείτε καλύτερα.



3. Προβιοτικές Τροφές

Για να μειώσετε τα συμπτώματα που έχει η τροφική αλλεργία όπως ο πόνος στο στομάχι και η διάρροια, θα πρέπει να τρώτε περισσότερες προβιοτικές τροφές. Περιέχουν μεγάλη ποσότητα «καλών» βακτηρίων (γαλακτοβακίλλων) που βοηθούν στην αποκατάσταση της φυσικής ισορροπίας των βακτηριδίων του εντέρου και στη θεραπεία των πεπτικών προβλημάτων. Αυτές οι τροφές ενισχύουν επίσης και το ανοσοποιητικό σας σύστημα.

  • Η καλύτερη επιλογή προβιοτικών είναι το γιαούρτι. Προσπαθήστε να τρώτε 2 με 3 φλιτζάνια γιαούρτι καθημερινά (χωρίς ζάχαρη και συντηρητικά).
  • Άλλες καλές προβιοτικές τροφές είναι το κεφίρ και το λάχανο. Μπορείτε να συμπεριλάβετε στην διατροφή σας 2 ή 3 προβιοτικές τροφές για 1 έως 2 εβδομάδες.

4. Τζίντζερ

Το τζίντζερ είναι αποτελεσματικό για τη θεραπεία διαφόρων γαστρεντερικών ενοχλήσεων που έχουν σχέση με την τροφική αλλεργία. Οι αντιφλεγμονώδεις, αντιοξειδωτικές και αντιβακτηριακές του ιδιότητες μπορούν να περιορίσουν τους πεπτικούς σπασμούς, τη ναυτία, τον εμετό, τη δυσπεψία αλλά και τη διάρροια.

  • Πιείτε 2 με 3 φλιτζάνια τσάι τζίντζερ. Για να φτιάξετε το τσάι, σιγοβράζετε μερικές φέτες τζίντζερ σε 2 φλιτζάνια νερού για 10 λεπτά. Στραγγίξτε το, προσθέστε το μέλι για καλύτερη γεύση και πιείτε το τσάι.
  • Επίσης, ανακατέψτε 1 κουταλάκι του γλυκού από χυμό τζίντζερ και μέλι. Το πίνετε πριν καταναλώσετε κάποιο γεύμα, για να βελτιώσετε την πέψη σας.

Δείτε Επίσης: Τζίντζερ – Ιδιότητες, Διατροφική Αξία Και Οφέλη Για Την Υγεία

5. Λεμόνι

Λεμόνι

Το λεμόνι είναι ένα εξαιρετικό φρούτο που ενισχύει το ανοσοποιητικό και μπορεί να αποτρέψει την τροφική αλλεργία, αλλά και να θεραπεύσει τα συμπτώματα. Επίσης, μπορεί να απομακρύνει τις τοξίνες από τον οργανισμό σας. Επίσης, διατηρεί σταθερά τα επίπεδα του pH του σώματος.

  1. Προσθέστε το χυμό 1 λεμονιού σε ένα φλιτζάνι με ζεστό νερό.
  2. Προσθέστε λίγο μέλι και ανακατέψτε καλά.
  3. Πιείτε το με άδειο στομάχι το πρωί και μερικές φορές κατά τη διάρκεια της ημέρας.
  4. Συνεχίστε να το πίνετε καθημερινά μέχρι να εξαφανιστούν τα συμπτώματα.

6. Πράσινο Τσάι

Το πράσινο τσάι είναι το ρόφημα που μπορεί να αντιμετωπίσει τα συμπτώματα που προκαλεί η τροφική αλλεργία. Επιπλέον, έχει αντιοξειδωτικές, αντιφλεγμονώδεις και αντιισταμινικές ιδιότητες. Βοηθά επίσης το πεπτικό σας σύστημα να λειτουργεί σωστά και ενισχύει το ανοσοποιητικό σας σύστημα. Δείτε τα οφέλη που έχει στην υγεία το πράσινο τσάι.

  1. Βάλτε 1 με 2 κουταλάκια του γλυκού πράσινο τσάι σε ένα φλιτζάνι και ρίξτε μέσα το ζεστό νερό που προηγουμένως έχετε βράσει.
  2. Σκεπάστε το και αφήστε το για λίγα λεπτά.
  3. Στραγγίξτε το και στη συνέχεια προσθέστε λίγο μέλι και λεμόνι για τη γεύση.
  4. Να πίνετε 3 με 4 φλιτζάνια πράσινο τσάι την ημέρα.

7. Σκόρδο

Το σκόρδο περιέχει κουερσετίνη, ένα φυσικό αντιισταμινικό που μπορεί να είναι πολύ αποτελεσματικό για να θεραπεύσετε την τροφική αλλεργία. Επιπλέον, οι αντιφλεγμονώδεις, αντιβιοτικές και αντιοξειδωτικές του ιδιότητες θα βοηθήσουν στη μείωση των συμπτωμάτων και στην γρήγορη ανάκαμψη.

  • Μασήστε 2 με 3 ωμές σκελίδες σκόρδο καθημερινά για να καταπολεμήσετε τα διάφορα συμπτώματα.
  • Μπορείτε επίσης να πάρετε συμπληρώματα σκόρδου, αφού πρώτα συμβουλευτείτε τον γιατρό σας.

8. Τσουκνίδα

Ρόφημα τσουκνίδας

Η τσουκνίδα έχει αντιισταμινικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες που μπορούν να βοηθήσουν στη θεραπεία διαφόρων τύπων αλλεργιών, όπως για παράδειγμα την τροφική αλλεργία. Μπορεί να προσφέρει ανακούφιση από συμπτώματα όπως ρινική καταρροή, φτέρνισμα, δερματικά εξανθήματα, ναυτία και πόνο στο στομάχι.

  • Βάλτε 1 κουταλιά της σούπας ξηρή τσουκνίδα σε ένα φλιτζάνι με ζεστό νερό. Σκεπάστε το και αφήστε το για 5 λεπτά. Στραγγίξτε το, προσθέστε λίγο μέλι και μπορείτε να το πίνετε 2 ή 3 φορές την ημέρα μέχρι να εξαφανιστούν τα συμπτώματά σας.
  • Εναλλακτικά, μπορείτε να πάρετε κάψουλες τσουκνίδας, αλλά αφού πρώτα συμβουλευτείτε τον γιατρό σας.



9. Καστορέλαιο

Το καστορέλαιο είναι άλλος ένας τρόπος φυσικής θεραπείας. Μπορεί να δυναμώσει το στομάχι σας, με αποτέλεσμα να αντιμετωπίζει διάφορα προβλήματα που μπορεί να προκληθούν από τις τροφές που τρώτε. Αυτό με τη σειρά του μειώνει τις γαστρεντερικές ενοχλήσεις που έχουν σχέση με την τροφική αλλεργία.

  1. Ανακατέψτε ½ κουταλάκι του γλυκού καστορέλαιο σε ένα ποτήρι χυμό φρούτων, χυμό λαχανικών ή καθαρό νερό.
  2. Πιείτε το με άδειο στομάχι το πρωί μόλις ξυπνήσετε.
  3. Χρησιμοποιήστε αυτή τη φυσική θεραπεία καθημερινά για λίγες ημέρες μέχρι να βελτιωθεί η κατάστασή σας.

10. Καταναλώστε Τροφές Με Βιταμίνη C

Καταναλώστε Τροφές Με Βιταμίνη C

Οι τροφές με βιταμίνη C, έχουν πολλά αντιοξειδωτικά και ενισχύουν το ανοσοποιητικό σας. Αυτή η βιταμίνη προλαμβάνει ή και μειώνει την απελευθέρωση ισταμίνης και βοηθά στην απομάκρυνση των τοξινών από τον οργανισμό, με αποτέλεσμα να μπορεί να αντιμετωπιστεί η τροφική αλλεργία.

  • Συμπεριλάβετε περισσότερα φρούτα και λαχανικά που είναι πλούσια σε βιταμίνη C, στη διατροφή σας. Μερικές καλές πηγές βιταμίνης C είναι τα λεμόνια, τα πορτοκάλια, το μπρόκολο, το γκρέιπφρουτ, το ακτινίδιο, οι πιπεριές, οι φράουλες, τα λάχανα και οι ντομάτες. Ωστόσο, βεβαιωθείτε ότι δεν είστε αλλεργικοί σε καμία από αυτές τις τροφές.
  • Μπορείτε επίσης να παίρνετε συμπληρώματα βιταμίνης C καθημερινά, αλλά μόνο μετά από συμβουλή του γιατρού σας.

Δείτε Επίσης: Βιταμίνες Για Τις Γυναίκες – Αυτές Είναι Οι 10 Καλύτερες

Χρήσιμες Συμβουλές

  • Όταν έχετε ήπιες δερματικές αντιδράσεις, κάντε ένα δροσερό ντους ή βάλτε δροσερές κομπρέσες. Φορέστε ελαφρά ρούχα που δεν ερεθίζουν το δέρμα.
  • Κρατήστε το επίπεδο δραστηριότητάς σας χαμηλό για λίγες ημέρες. Ξεκουραστείτε αρκετά και κοιμηθείτε καλά.
  • Βγείτε στο φως του ήλιου νωρίς το πρωί για να βοηθήσετε το σώμα σας να παράγει βιταμίνη D, η οποία βοηθά στη ρύθμιση των ανοσολογικών αποκρίσεων.
  • Η βιταμίνη Ε μπορεί να ενισχύσει το ανοσοποιητικό σας σύστημα, γι ‘αυτό να τρώτε τροφές που είναι πλούσιες σε βιταμίνη Ε όπως τοφού, σπανάκι, αμύγδαλα, ηλιόσποροι, αβοκάντο, γαρίδες, πέστροφα, ελαιόλαδο και μπρόκολο.
  • Μπορείτε να γεμίσετε τη μπανιέρα σας με άλατα Epsom για να κάνετε μπάνιο, για να θεραπεύσετε τα δερματικά εξανθήματα.
  • Να πίνετε νερό σε τακτά χρονικά διαστήματα, για να διατηρήσετε το σώμα ενυδατωμένο.
  • Ο βελονισμός μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση του ανοσοποιητικού σας συστήματος. Η ασάνα γιόγκα επίσης, μπορεί να μειώσει τις αλλεργικές αντιδράσεις.

Η τροφική αλλεργία, είναι μια πολύ σοβαρή κατάσταση και θα πρέπει να συμβουλευτείτε το γιατρό σας, για το ποια θεραπεία θα πρέπει να ακολουθήσετε. Ωστόσο όμως, οι παραπάνω φυσικοί τρόποι θα σας βοηθήσουν στην αντιμετώπισή της.




Μπορείτε να αφήνετε τα σχόλιά σας στο Thecure.gr, αλλά απαγορεύετε να είναι υβριστικά.