Βιταμίνες Για Τις Γυναίκες – Αυτές Είναι Οι 10 Καλύτερες

Υπάρχουν πολλές βιταμίνες για τις γυναίκες, τις οποίες μπορείτε να συμπεριλάβετε στην καθημερινή σας διατροφή για να τονώσετε το ανοσοποιητικό σας σύστημα και να έχετε την ενέργεια που χρειάζεστε για να ανταπεξέλθετε στις δυσκολίες της καθημερινότητας.

Οι γυναίκες σήμερα, έχουν περισσότερες γνώσεις για την υγεία και προτιμούν πολλές φορές, να αλλάξουν τρόπο ζωής και να ακολουθήσουν το κατάλληλο σχέδιο υγιεινής διατροφής που περιλαμβάνει και πολλές βιταμίνες. Οι γυναίκες κάθε ηλικίας, με διαφορετικό σωματικό βάρος και διαφορετικές δραστηριότητες, θα πρέπει να καταναλώνουν αρκετές βιταμίνες για να έχουν καλύτερη υγεία ή να αποτρέψουν τυχόν προβλήματα που μπορεί να εμφανιστούν.



Οι βιταμίνες είναι οργανικές ουσίες που βοηθούν πολλά όργανα του σώματος να λειτουργούν σωστά. Κάθε μια από τις παρακάτω βιταμίνες εκτελεί μια συγκεκριμένη λειτουργία. Η έλλειψη απαραίτητων βιταμινών μπορεί να συμβάλει σε κάποια σοβαρά προβλήματα υγείας. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο είναι απαραίτητο να παίρνετε βιταμίνες από τις τροφές που τρώτε ή, εάν είναι απαραίτητο, να παίρνετε ακόμη και συμπληρώματα βιταμινών.

Εδώ είναι οι 10 καλύτερες βιταμίνες για τις γυναίκες.

1. Βιταμίνη Α

Καρότα για βιταμίνη Α

Εάν ψάχνετε βιταμίνες για τις γυναίκες, να ξέρετε ότι η βιταμίνη Α είναι αυτή που θα πρέπει οπωσδήποτε να συμπεριλάβετε στην υγιεινή σας διατροφή. Η βιταμίνη Α, έχει αντιοξειδωτικές ιδιότητες ενώ βοηθάει στην ενδυνάμωση των οστών, ενισχύει την υγεία των δοντιών, του δέρματος και των βλεννογόνων. Η βιταμίνη Α μειώνει επίσης τον κίνδυνο χρόνιων παθήσεων, βελτιώνει την όραση, επιβραδύνει τη διαδικασία γήρανσης και ενισχύει το ανοσοποιητικό σας σύστημα.

Οι τροφές που είναι πλούσιες σε βιταμίνη Α είναι τα καρότα, το πεπόνι, η κολοκύθα, τα βερίκοκα, οι ντομάτες, το καρπούζι, το μπρόκολο, το καλαμπόκι, η παπάγια, τα ροδάκινα, η κόκκινη πιπεριά, το σπανάκι, τα αυγά, το συκώτι, το γάλα και τα δημητριακά ολικής αλέσεως.

2. Βιταμίνη Β2

Γνωστή και ως ριβοφλαβίνη, η βιταμίνη Β2 είναι απαραίτητη για την καλή υγεία, την ανάπτυξη και τον μεταβολισμό. Βοηθά στην τόνωση της ενέργειας και την ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος, ενώ μειώνει το μούδιασμα, το άγχος, το στρες και την κούραση. Είναι πράγματι μια από τις πιο σημαντικές βιταμίνες για τις γυναίκες.

Η έλλειψη βιταμίνης Β2 μπορεί να επηρεάσει το μεταβολισμό και το ανοσοποιητικό σας σύστημα και το νευρικό σύστημα, ενώ μπορεί να προκαλέσει πονόλαιμο, έλκος στο στόμα, να κάνει τα χείλη σας ξηρά, τα μαλλιά σας ξηρά, να εμφανιστούν ρυτίδες και να έχετε φαγούρα.

Μερικές από τις τροφές που είναι πλούσιες σε βιταμίνη Β2 είναι το άπαχο κρέας, το τυρί, το γάλα, το γιαούρτι, τα φυλλώδη λαχανικά, η μαγιά, τα αυγά, τα δημητριακά ολικής αλέσεως, οι σπόροι σόγιας, τα αμύγδαλα, τα καρύδια και τα μανιτάρια.

3. Βιταμίνη Β6

Η βιταμίνη Β6, επίσης γνωστή και ως πυριδοξίνη, είναι μια από τις καλύτερες βιταμίνες για τις γυναίκες, γιατί ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα. Αυτή η συγκεκριμένη βιταμίνη βοηθά επίσης το σώμα να παράγει ορμόνες, μειώνει την κατάθλιψη, τις καρδιακές παθήσεις και την απώλεια της μνήμης.

Επίσης, ρυθμίζει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα. Οι έγκυες γυναίκες μπορούν να τρώνε τροφές που περιέχουν βιταμίνη Β6 για να απαλλαγούν από την πρωινή αδιαθεσία (π.χ. εμετός). Η έλλειψη βιταμίνης Β6 στο σώμα μπορεί να προκαλέσει ακόμη και αναιμία.

Μερικές από τις καλύτερες τροφές με βιταμίνη Β6 είναι τα δημητριακά, το αβοκάντο, οι μπανάνες, το κρέας, τα φασόλια, τα ψάρια, το πλιγούρι βρώμης, οι ξηροί καρποί και τα αποξηραμένα φρούτα.

4. Βιταμίνη Β7

Μέσα στις πιο σημαντικές βιταμίνες για τις γυναίκες, βρίσκεται και η βιταμίνη Β7, επίσης γνωστή και ως βιοτίνη. Είναι απαραίτητη για την κυτταρική ανάπτυξη και τη σύνθεση των λιπαρών οξέων. Αυτή η βιταμίνη βελτιώνει τα μαλλιά και το δέρμα σας. Στην πραγματικότητα, ενισχύει την ανάπτυξη των τριχών και βελτιώνει την εμφάνιση των νυχιών. Επίσης, η βιταμίνη Β7 είναι απαραίτητη για την ανάπτυξη των οστών και διατηρεί τη χοληστερόλη σε φυσιολογικά επίπεδα.

Αν και η έλλειψη βιταμίνης Β7 είναι πολύ σπάνια, όταν υπάρχει όμως, μπορεί να κάνει τα μαλλιά σας εύθραυστα, να προκαλέσει εξανθήματα, η καρδιακή λειτουργία να είναι μη φυσιολογική και να έχετε μια ελαφριά κατάθλιψη.

Μερικές από τις καλύτερες επιλογές για να πάρετε βιταμίνη B7 είναι τα ψάρια, οι γλυκοπατάτες, τα αμύγδαλα, τα καρότα, οι μπανάνες, το πεπόνι, τα κίτρινα φρούτα, τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, οι φακές, το καστανό ρύζι, οι πιπεριές, ο κρόκος αυγού και τα καρύδια.

5. Βιταμίνη Β9

Η βιταμίνη B9 γνωστή και ως φολικό οξύ, είναι απαραίτητη για κάθε γυναίκα, καθώς προλαμβάνει τις καρδιακές παθήσεις, την υψηλή αρτηριακή πίεση, το Αλτσχάιμερ, τον καρκίνο και την απώλεια μνήμης. Επίσης, ενισχύει την υγεία του εγκεφάλου και την κυτταρική λειτουργία και βελτιώνει τη γονιμότητα και την ανάπτυξη του εμβρύου κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.

Η έλλειψη βιταμίνης Β9 στις έγκυες γυναίκες μπορεί να προκαλέσει ανωμαλίες στο νευρικό σωλήνα, όπως για παράδειγμα η δισχιδής ράχη.

Οι τροφές που είναι πλούσιες σε βιταμίνη B9 είναι τα σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, ο χυμός πορτοκαλιού, τα σπαράγγια, τα πεπόνια, οι φράουλες, τα δημητριακά ολικής αλέσεως, τα όσπρια, τα φασόλια, η μαγιά και τα αυγά. Οπότε, η βιταμίνη Β9 είναι μια από τις καλύτερες βιταμίνες για τις γυναίκες που είναι έγκυες.


6. Βιταμίνη Β12

Η βιταμίνη Β12, είναι και αυτή μια από τις καλύτερες βιταμίνες για τις γυναίκες, η οποία είναι σημαντική για τον μεταβολισμό σας Μια άλλη βασική βιταμίνη που κάθε γυναίκα πρέπει να τρώει είναι η Β12, η οποία είναι σημαντική για το μεταβολισμό, για την κυτταρική διαίρεση και τη σύνθεση των πρωτεϊνών. Αυτή η βιταμίνη βοηθά στην πρόληψη καρδιακών παθήσεων, απώλειας μνήμης και αναιμίας.

Επίσης, μπορεί να θεραπεύσει την κατάθλιψη και να συμβάλει σημαντικά στη σωστή λειτουργία του εγκεφάλου. Η έλλειψη βιταμίνης Β12 μπορεί να προκαλέσει ευερεθιστότητα, κατάθλιψη και άγχος.

Μερικές από τις καλύτερες πηγές τροφών για βιταμίνη B12 είναι το τυρί, τα αυγά, τα ψάρια, το κρέας, το γάλα, το γιαούρτι και τα δημητριακά ολικής αλέσεως.

7. Βιταμίνη C

Πορτοκάλια για βιταμίνη C

Μια από τις πιο αποτελεσματικές βιταμίνες για τις γυναίκες, είναι και η βιταμίνη C. Η βιταμίνη C, ενίσχυση το ανοσοποιητικό και έχει πολλά οφέλη για την υγεία σας. Επιταχύνει τη διαδικασία επούλωσης, ενισχύει την ανάπτυξη των ιστών και μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης ορισμένων ειδών καρκίνου, μειώνει τις καρδιακές παθήσεις και τις βλάβες στους ιστούς. Επίσης, παίζει σημαντικό ρόλο στη δημιουργία των ερυθρών αιμοσφαιρίων.

Μερικές από τις καλύτερες τροφές που είναι πλούσιες σε βιταμίνη C είναι το μπρόκολο, τα γκρέιπφρουτ, τα ακτινίδια, τα πορτοκάλια, οι πιπεριές, οι πατάτες, οι φράουλες, τα λάχανα και οι ντομάτες.

8. Βιταμίνη D

Η βιταμίνη D είναι διαλυτή στα λίπη και ενισχύει την απορρόφηση του ασβεστίου, το οποίο παίζει βασικό ρόλο στη διατήρηση της υγείας των οστών. Επίσης, η βιταμίνη D μειώνει τον κίνδυνο για σκλήρυνση κατά πλάκας, ρευματοειδούς αρθρίτιδας και διάφορων τύπων καρκίνου, ενώ είναι μια από τις πιο σημαντικές βιταμίνες για τις γυναίκες.

Επιπλέον, μπορεί να μειώσει τα συμπτώματα του προεμμηνορροϊκού συνδρόμου και βελτιώνει την όραση. Η έλλειψη αυτής της βιταμίνης, μπορεί να αποδυναμώσει τα οστά σας και να προκαλέσει οστεοπόρωση.

Μπορείτε να βγαίνετε για λίγο στον ήλιο καθημερινά, για να πάρετε την απαραίτητη ποσότητα βιταμίνης D που χρειάζεται ο οργανισμός. Για τις γυναίκες που έχουν ανοιχτό χρώμα δέρματος, η έκθεση στον ήλιο για 10 έως 15 λεπτά είναι αρκετή για την παραγωγή βιταμίνης D στο σώμα. Επιπλέον, μπορείτε να καταναλώνετε τροφές που είναι πλούσιες σε βιταμίνη D όπως λιπαρά ψάρια, συκώτι και αυγά.

9. Βιταμίνη Ε

Τροφές με βιταμίνη Ε

Η βιταμίνη Ε, είναι μια από τις πολλές βιταμίνες για τις γυναίκες, η οποία έχει αντιγηραντικές ιδιότητες που καταπολεμούν την καταστροφή των κυττάρων και επιβραδύνουν τις αλλαγές που έχουν σχέση με την ηλικία και το σώμα σας. Αυτή η βιταμίνη, συμβάλλει και στην πρόληψη των καρδιακών παθήσεων, του καταρράκτη, της απώλειας της μνήμης και ορισμένων τύπων καρκίνου.

Επιπλέον, η βιταμίνη Ε είναι απαραίτητη για το δέρμα και τα μαλλιά. Βρίσκεται σε πολλά προϊόντα περιποίησης των μαλλιών και του δέρματος.

Οι τροφές που είναι πλούσιες σε βιταμίνη Ε είναι το φύτρο σιταριού, τα φουντούκια, τα αμύγδαλα, το σπανάκι, η μαργαρίνη, το αραβοσιτέλαιο, το φυστικοβούτυρο, το λάδι κνήκου ή καρθαμέλαιο (safflower) και οι ηλιανθόσποροι.

10. Βιταμίνη Κ

Η βιταμίνη Κ παίζει σημαντικό ρόλο στην ενδυνάμωση των οστών, στη διατήρηση της φυσιολογική διαδικασία της πήξης του αίματος και στη μείωση του κινδύνου εμφάνισης διαφόρων καρδιακών παθήσεων. Αυτή η συγκεκριμένη βιταμίνη είναι επίσης απαραίτητη για την ενέργεια.

Μερικές από τις καλύτερες πηγές βιταμίνης Κ είναι τα προϊόντα ολικής αλέσεως, τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, το σογιέλαιο και το ιχθυέλαιο.

Οπότε για να πάρετε τις απαραίτητες βιταμίνες για τις γυναίκες, η κατανάλωση πέντε μερίδων φρούτων και λαχανικών κάθε μέρα είναι ένας καλός τρόπος. Αν δεν παίρνετε την απαιτούμενη δόση βιταμινών από διάφορες τροφές που χρειάζεται ο οργανισμός σας, μπορείτε να πάρετε συμπληρώματα βιταμινών. Αλλά πριν πάρετε οποιοδήποτε συμπλήρωμα, συμβουλευτείτε πρώτα τον γιατρό σας.




Μπορείτε να αφήσετε το σχόλιο σας στην παρακάτω φόρμα